Blog marketing i budowanie marki

Blog marketing i budowanie marki, to miejsce, w którym znajdziesz wiedzę, inspirację i motywację, aby lepiej prowadzić działania marketingowe i mądrzej rozwijać markę.

strategia

Paradoks Ikara. Czyli dlaczego firmy upadają?

Historia Ikara jest Ci z pewnością dobrze znana. Czy jednak na pewno wiesz, dlaczego Ikar spadł? Czy dlatego, że wzbił się zbyt wysoko, temperatura słońca roztopiła wosk, a skrzydła straciły wiązanie?? Czy raczej zginął w morzu, ponieważ naiwnie uwierzył w marzenia o lataniu? A może po prostu zabrakło mu wyobraźni i nie przewidział konsekwencji swoich […]

Czytać mi się chce

strategia

Czy skuteczny manager może być kiepskim strategiem?

Zdarza się, że skuteczni managerowie są kiepskimi strategiami. Skupiając się na bieżących działaniach nie wyłapują zmian i zdarzeń, które mogą w znaczący sposób wpłynąć na ich biznes. Dlaczego? Czasem  ich po prostu nie widzą, nie są na nie mentalnie przygotowani a czasem po prostu je lekceważą bo koncentrują się na bieżących wynikach. Bez względu jednak […]

Czytać mi się chce

wywiady

Łatwiej to już było. Rozmowa z Robertem Kozielskim.

Odpowiedzialność, roztropność czy przezorność marketerów winna zaczynać się od rzetelnej oceny bieżącej i przyszłej sytuacji rynkowej. To nie oznacza, że ten trudny czas będzie trwał wiecznie. Dzisiaj jednak musimy się z tymi wyzwaniami zmierzyć. Jednocześnie, po każdej burzy przychodzi rozpogodzenie i warto, abyśmy także na ten czas byli gotowi. Jeśli dzisiaj nerwowymi działaniami zniszczymy markę, […]

Czytać mi się chce

sensoholik

Czy sen jest luksusem?

Taką tezę rzuca nam pod nogi Jonathan Crary w swojej książce “24/7. Późny kapitalizm i koniec snu“. Bo czym jest świat 24/7? Światem ciągłej dostępności. Światem aktywności. Z telefonem wiecznie pod ręką. Nawykami ciągłego sprawdzania komunikatorów – żeby nic nam nie umknęło. Nieustannego nadrabiania zaległości. Ciągłej produktywności. Skupiania się na tym by osiągać, posiadać, zdobywać, gapić […]

Czytać mi się chce

sensoholik

Przestań krzyczeć

Jestem przekonany, że okładka książki zwróciła Twoją uwagę ale… jak teraz zgrabnie przejść do tego, co się za nią kryje, to już dla mnie spore wyzwanie. Książka “Bonobo i Ateista” jest o poszukiwaniu humanizmu wśród naczelnych, czyli poszukiwaniu źródeł moralności. Z mocną tezą: moralność jest przed religią. Ale uspokajam. Nie będę tutaj swawolił o jakichś […]

Czytać mi się chce

marketing

Audyt marketingowy 

W 2021 roku został opublikowany raport “Wpływ strategii marketingowej na biznes”, który to rzucił nowe światło na sposób postrzegania – ale też rozumienia – marketingu w organizacji. Wnioski z badań są następujące. W Polsce strategię marketingową posiada co druga firma. Jednocześnie połowa z nich błędnie utożsamia strategię z planem marketingowym bądź harmonogramem działań. Co prawda […]

Czytać mi się chce

sensoholik

Myślący Szef to rzadkość

Zupełnie przypadkiem wpadła mi książka, która pobudziła moje szare komórki do granic możliwości. Poszedłem do empiku kupić coś na poprawę humoru i wyszedłem z żółtą książeczką “Szef, który myśli” Andrzeja Jeznacha o tym, że myślenie się opłaca. Szczególnie jeśli dotyczy Szefów!

Czytać mi się chce

Wsparcie bloga