Blog

MARKETEGIA. Miejsce, w którym znajdziesz wiedzę, inspirację i motywację, aby lepiej prowadzić marketing i mądrzej rozwijać markę. Strategicznie!

Atrakcyjna oferta sprzedażowa

Masz do zaoferowania świetny produkt, znasz na pamięć jego cechy, zalety i korzyści, wierzysz, że znacząco zmieni życie klientów, więc czas rozpocząć sprzedaż. Jeśli oczami wyobraźni widzisz już przeskakujący licznik zamówień i pęczniejący stan konta, upewnij się, czy twoja oferta ma wszystko, aby zapewnić ten sukces. Klapa na ostatniej prostej to z pewnością nie to, czego oczekujesz prawda?

Czasem wygrywamy przez to, że ktoś nas zwycięża

Ale o czym jest "Oppenheimer"? Czy filmem o bombie atomowej, o walce z komunizmem, o budowaniu zespołów? Dla mnie to przede wszystkim historia o wygrywaniu w ukryciu.

Cieszę się że przegrałem

Nie wiem po kim to ma, ale mój najmłodszy syn okrutnie nie lubi przegrywać. Widać, jak gotują się w nim emocje, a cała złość bokiem uchodzi niczym para z garnka. Nie wiem, czy to kwestia ambicji, nauki panowania nad emocjami czy takiego etapu. Ale wiem z kolei, że przegrywać trzeba, i chyba warto się z tego cieszyć.

Jak nasza tożsamość wpływa na decyzje zakupowe. Wprowadzenie do teorii konsumpcji symbolicznej

Zrozumienie aspektów konsumpcji symbolicznej może pomóc w budowaniu silniejszych relacji z klientami. W kontekście marketingu, konsumpcja symboliczna wskazuje, że kluczowe jest nie tylko zaspokojenie funkcjonalnych potrzeb klientów, ale również zrozumienie i odzwierciedlenie ich wartości i aspiracji w komunikacji marki

Strategiczne wybory, które każda firma powinna dokonać

Kluczowe obszary strategicznych wyborów, które każda firma powinna dokonać, aby osiągnąć sukces. Dowiedz się, jak identyfikować trendy, definiować misję i wizję, zrozumieć rynek i przewagę konkurencyjną oraz ustalać mierzalne cele biznesowe.

Zarządzanie zmianą

Truizmem jest powiedzenie “jedyna rzecz stała to zmiana”, ale jak na nią mądrze reagować czy przeprowadzać, to już niezłe wyzwanie. Przedstawiam ciekawy model, który pozytywnie przewrócił mi w głowie. 

Doradztwo marketingowe – kiedy warto skorzystać?

Doradztwo marketingowe to spojrzenie na organizację z boku. Spojrzenie osoby zaangażowanej ale nie na 100%, zawsze z lekkim dystansem dzięki czemu ocena i rekomendacje działań mają inną perspektywę.

Warsztaty strategiczne. Budowanie marki.

Zmiana nie zaczyna się od kartki papieru i wielkiego planu, ale od małej idei w głowie. A co najczęściej zmieniamy? Postawy. Wobec kogoś lub czegoś. Rezygnujemy z jakiegoś działania, albo podejmujemy decyzję o wejściu w nowy projekt.

Dlaczego warto mieć strategię komunikacji?

Są marki, które osiągają sukces chwilę po tym, gdy się pojawią na rynku i takie, którym ciężko wyjść z cienia. Niby mają podobną ofertę, tę samą grupę odbiorców, a jednak u jednych idzie, u innych nie. Są też takie, które istnieją po cichu od pewnego czasu i nagle robi się o nich głośno. Za to odpowiada strategia marki.