Blog

MARKETEGIA. Miejsce, w którym znajdziesz wiedzę, inspirację i motywację, aby lepiej prowadzić marketing i mądrzej rozwijać markę. Strategicznie!

Ciasto ładnie rośnie. Bo Chenek.

Teraz w Hakusie jest poukładane. Jest nowa wizja przyszłości, której realizacja wymaga czasu. To ciekawe, że kryzys wymusza zmianę optyki, a ta okazuje się atrakcyjniejsza niż to, co było wcześniej.  Przed Państwem - Bo Chenek!

Łatwiej to już było. Rozmowa z Robertem Kozielskim.

Odpowiedzialność, roztropność czy przezorność marketerów winna zaczynać się od rzetelnej oceny bieżącej i przyszłej sytuacji rynkowej. To nie oznacza, że ten trudny czas będzie trwał wiecznie. Dzisiaj jednak musimy się z tymi wyzwaniami zmierzyć. Jednocześnie, po każdej burzy przychodzi rozpogodzenie i warto, abyśmy także na ten czas byli gotowi.

Złote czasy trenerów. Jak prowadzić marketing klubu sportowego? Bartek Burza.

Społeczność to podstawa. Inwestycja w relacje, nie słupki w Excelu. Druga kwestia to rozsądne zarządzanie własnym budżetem. Życie od pierwszego do pierwszego to prosta droga do katastrofy.  Bartek Burza opowiada o tym, jak prowadzić marketing klubu sportowego w niepewnych czasach.

Audyt marketingowy 

W procesie budowania strategii marketingowej, audyt jest kamieniem milowym, który tworzy marki/organizacji “tu i teraz” ale również “teraz i tam”. Stanowi swoisty pas startowy ale jednocześnie wskazuje kierunek lotu. A jeśli brakuje pasa, to trudno oczekiwać, że samolot zwany firmą wzbije się w przestworza. 

Czy skuteczny manager może być kiepskim strategiem?

Zdarza się, że skuteczni managerowie są kiepskimi strategiami. Skupiając się na bieżących działaniach nie wyłapują zmian i zdarzeń, które mogą w znaczący sposób wpłynąć na ich biznes. Dlaczego?

Paradoks Ikara. Czyli dlaczego firmy upadają?

Historia Ikara jest Ci z pewnością dobrze znana. Czy jednak na pewno wiesz, dlaczego Ikar spadł? Czy dlatego, że wzbił się zbyt wysoko, temperatura słońca roztopiła wosk, a skrzydła straciły wiązanie?? Czy raczej zginął w morzu, ponieważ naiwnie uwierzył w marzenia o lataniu?

Myślący Szef to rzadkość

Zupełnie przypadkiem wpadła mi książka, która pobudziła moje szare komórki do granic możliwości. Poszedłem do empiku kupić coś na poprawę humoru i wyszedłem z żółtą książeczką "Szef, który myśli" Andrzeja Jeznacha o tym, że myślenie się opłaca. Szczególnie jeśli dotyczy Szefów!

Czy sen jest luksusem?

Taką tezę rzuca nam pod nogi Jonathan Crary w swojej książce "24/7. Późny kapitalizm i koniec snu". Bo czym jest świat 24/7? Światem ciągłej dostępności. Światem aktywności. Z telefonem wiecznie pod ręką. Nawykami ciągłego sprawdzania komunikatorów - żeby nic nam nie umknęło.

Przestań krzyczeć

Jestem przekonany, że okładka książki zwróciła Twoją uwagę ale… jak teraz zgrabnie przejść do tego, co się za nią kryje, to już dla mnie spore wyzwanie. Książka “Bonobo i Ateista” jest o poszukiwaniu humanizmu wśród naczelnych, czyli poszukiwaniu źródeł moralności. Z mocną tezą: moralność jest przed religią.