Marka Agenta. Książka o personal brandingu agenta nieruchomości.

13

Maj, 2018

Wierzę, że silne marki osobiste agentów to silna Marka Agenta nieruchomości w ogóle! Jeśli każdy z nas zadba o swój personal branding, będzie osiągać lepsze rezultaty i budować pozytywny wizerunek branży! 

Powyższa manifestacja to punkt wyjścia, ale też cała koncepcja, na której oparłem moją drugą książkę pt. Marka Agenta. To pierwszy praktyczny podręcznik o personal brandingu, bardzo mocno osadzony w branży nieruchomości. Odnosząc się do własnego doświadczenia, napisałem książkę zawierającą praktyczne wskazówki, praktyki marketingu i sprzedaży i gotowe strategie brandingu. Po to, abyś krok po kroku zaplanował strategię marketingu Twojej marki osobistej. Co Ty na to? 🙂

Marka Agenta – dlaczego napisałem?

Temat personal brandingu z roku na rok przybiera na sile. W branży, takiej jak nieruchomości, nie ma lepszego narzędzia promocji niż praca na rekomendacjach. Niestety wraz z popularnością tego zagadnienia pojawia się coraz więcej pomysłów, które wypaczają główną ideę. Krzywdzą, wmawiając że wystarczy mieć listę prostych zdań aby zbudować silną markę, albo że personal branding to wrzucanie selfie na Facebooka i po sprawie.

Miałem już dość książek, szkoleń, facebookowych celebrytów i cudownych porad pod tytułem, jak zarabiać miliony, leżąc w hamaku na Bahamach. Tego typu opowieści są dobre do tanich i klikalnych poradników z rozwoju osobistego, ale kompletnie nie przydają się w realnym życiu. Dlatego postanowiłem napisać książkę, która będzie łączyła strategiczne podejście do marki osobistej z jej narzędziową egzekucją. Czyli wskaże kierunki odpowiedzi na trudne pytania i pomysły, jak w działaniu osiągać zamierzone cele.

Zastanów się. Ile razy przeszły Ci przez myśl pytania:

  • Jak znaleźć własny WYRÓŻNIK na rynku?
  • Czym jest JAKOŚĆ i jak dostarczać ją klientom?
  • W jaki sposób POZYCJONOWAĆ się na rynku?
  • Jak zbudować LEJEK SPRZEDAŻOWY własnej marki?
  • Jak sprzedawać więcej SOCIAL MEDIA?
  • Jak pracować na REKOMENDACJACH?
  • Jak się za to SKUTECZNIE zabrać?

 

W Książce Marka Agenta, znajdziesz inspiracje i odpowiedzi na te i inne pytania. Wierzę, żę pozwoli ona poddać refleksji Twoje dotychczasowe aktywności i wprowadzić zmiany w obszarach deficytowych. Bo nawet jeśli świetnie sobie radzisz na rynku, to może nie do końca wykorzystujesz paletę możliwości narzędzi personal brandingu. I nie chodzi tu wcale, abyś niczym latarnia morska rozświetlał oceany Facebooka, ale by Twoje działania były bardziej celowe i przede wszystkim zgodne z Tobą! To klucz Marki Agenta!

 

Dla kogo jest Marka Agenta?

Pracuję w branży nieruchomości i marketingu od 2008 roku, dlatego też Markę Agenta osadziłem w tym środowisku. Opracowując poszczególne części książki i etapy pracy z marką osobistą, bardzo często odnoszę się do własnego doświadczenia. Podaję praktyczne wskazówki czy rozwiązania. Również kontekst treści osadzony jest w branży nieruchomości. Uznałem, że tak będzie uczciwiej i rzetelniej wobec czytelników. Bez wątpienia jest to lektura  dla tych, którzy z branżą nieruchomości wiążą swoją przyszłość zawodową. Nie tylko dla agentów, lecz także dla właścicieli biur nieruchomości i menedżerów.

ALE. Jednocześnie pisałem ją w taki sposób, aby zachować uniwersalną strukturę budowy marki osobistej. Dzięki temu Marka Agenta jest doskonałą pozycją dla każdego sprzedawcy. Bez względu na to, czy sprzedajesz nieruchomości, ubezpieczenia czy drukarki, ta książka pomoże Ci być skuteczniejszym.

 

Co znajdziesz w środku?

Marka Agenta to blisko 300 stron praktycznych treści podzielonych na 4 podstawowe zagadnienia, które stanowią jednocześnie rozdziały książki. Tworzą również szablon 4 kroków budowania marki według mojej autorskiej metody POZ[A], tj.:

  • POZNAJ SIEBIE – rozprawiając się ze swoimi demonami, odnajdziesz swój wyróżnik na rynku, zdefiniujesz mocne strony oraz podejmiesz decyzję, którą JEDNĄ podstawową aktywność podejmować, aby osiągać określone rezultaty.
  • ODKRYJ MARKĘ – ułożysz wizję i misję napędzające Twoje działania. Zrozumiesz, czym jest oczekiwana przez klientów JAKOŚĆ, jak wyznaczać cele oraz pozycjonować się w głowie klientów.
  • ZAPLANUJ KOMUNIKACJĘ – w tym kroku poznasz podstawowe cele komunikacji i zdefiniujesz własne. Nauczysz się budować LEJEK SPRZEDAŻY Twojej marki oraz poznasz metody oddziaływania na wizerunek.
  • [AKCJA] – słowo “akcja” jest w nawiasie, ponieważ ten krok ma podkreślać aktywny tryb pracy. Samo myślenie, czytanie i deliberowanie o zmianie nic nie da, jeśli nie podejmiesz AKTYWNOŚCI. Dlatego w tej części dowiesz się, co zrobić, aby dobrze wyglądać w Google i na Facebooku. W jaki sposób wykorzystać potęgę social mediów i content marketingu do promocji i sprzedaży. Dodatkowo tę część wzbogaciłem o praktyczny aspekt pracy z ofertą w zakresie budowania jej lejka sprzedaży i promocji.

 

Dzięki metodzie POZ[A] i poszczególnym krokom będziesz w stanie zaprojektować własną wizję marketingu osobistego.

Marka Agenta Nieruchomości – spis treści

 

Tworząc tę metodę i pisząc książkę Marka Agenta, przyświecały mi też poniższe założenia.

Pisz konkretnie. Każdej myśli, każdemu podpunktowi czy rozdziałowi przyświeca idea „to the point”. Starałem się do minimum ograniczyć językową ekwilibrystykę, aby szybko i sprawnie przechodzić do rzeczy. Mam nadzieję, że to zauważysz.

Pisz rzeczowo. Książka jest o marce agenta nieruchomości i o niczym więcej. W sposób usystematyzowany porusza zagadnienia, które w mojej ocenie stanowią istotę skutecznego personal brandingu. Tam, gdzie to możliwe, wyłączałem emocje, aby podawać jak najbardziej zobiektywizowaną prawdę.

Bądź inspirujący. Aby nie było nudno, starałem się też wzbogacać treści o przykłady, cytaty czy historie nadające im inspiracyjny charakter. Pobudzające do myślenia, refleksji, ale i działania.

 

Nieocenone wsparcie

Markę Agenta w odróżnieniu od pierwszej książki postanowiłem wydać sam (tzw. self-publishing). Byłem ciekaw spróbowania tego procesu (a uwierz mi, to faktycznie PROCES) i zweryfikowania potencjału sprzedażowego. Sposób pracy z tradycyjnym wydawnictwem a samodzielny to dwie różne bajki zarówno pod kątem pracy operacyjnej, jak i finansowej.

Napisanie tej książki to – przy całym zamieszaniu związanym z projektowaniem okładki i składu, ustalaniem dystrybucji i wysyłki, działań promocyjnych, tworzeniem materiałów reklamowych, konfigurowaniem systemów płatności i wysyłek, rozliczeń etc. – pikuś. Nie będę Cię zanudzać szczegółami tego procesu, bo pewnie już ziewasz. Jeśli chcesz porozmawiać na ten temat, to napisz do mnie. Chętnie podzielę się doświadczeniem.

Niemniej w całym procesie bardzo mocno wspierały mnie marki, z którymi już od dłuższego czasu prowadzę różne projekty i buduję relacje. Mam tu na myśli:

  • Polską Federację Rynku Nieruchomości, która objęła patronat nad książką i wspiera mnie w procesie promocji. Dodatkowo, co mnie bardzo cieszy, na Markę Agenta pozytywnie zareagowały stowarzyszenia pośredników nieruchomości (DOSPON, WSPON, SSPON, WSPON Poznań, BCK), które również wspierają promocję.
  • Wydawnictwo Słowa i Myśli, które wspiera mnie w całym procesie wydawniczym i było wydawcą mojej pierwszej książki.
  • Serwis Gratka.pl, który wspiera mnie w procesie promocji książki i dystrybucji.
  • Aplikacja ASARI, od której również otrzymałem wsparcie w promocji i dystrybucji.

 

Gdzie kupić książkę i jak ona zmieni Twoje życie?

Książkę Marka Agenta możesz kupić w internecie (nie dystrybuuję je w stacjonarnych sklepach) na stronach:

Dlaczego wiem, że to dobra pozycja, która zmieni Twoje życie? Ponieważ spisałem wiedzę, która pozwoliła mi dotrzeć tu, gdzie jestem i nie zwariować. A uwierz, powodów było mnóstwo 🙂 Pozwoliłem też sobie przed publikacją przesłać książkę do kilkunastu osób, na opinii których mi zależało, i otrzymałem bardzo pozytywny feedback. Część z tych opinii znajdziesz na stronie sprzedażowej oraz bezpośrednio w książce. Pozwalają mi one zyskać dodatkową pewność, że Marka Agenta to wartościowy materiał.

Jestem przekonany, że jeśli tylko wykażesz chęć i zaangażowanie, ta książka zmieni Twoje życie. Pozwoli Ci lepiej zrozumieć siebie i podjąć decyzję, w którym kierunku podążać. Jakie działania podejmować, aby zarówno przynosiły Ci oczekiwane efekty, jak i były zgodne z Twoim wewnętrznym JA..

Do dzieła!





Wsparcie bloga