10 książek dla marketingu nieruchomości, które koniecznie musisz przeczytać!

6

Wrz, 2015

Co czytać, aby zrozumieć klientów i dobrze przygotowywać oferty nieruchomości?. Książek o marketingu nieruchomości jest w naszej branży wciąż niewiele, jednak postanowiłem zrobić małe zestawienie. Przed Tobą 10 książek dla marketingu nieruchomości.

Od dłuższego już czasu chciałem zmierzyć się ze wskazaniem książek, które są pomocne w marketingu nieruchomości. Poza tym pytanie nie dotyka tylko tego, co na wierzchu – sprzedaży, lecz także tego, co pod spodem. dotarcia do mechanizmów działania konsumentów.

Konkrety? Oto lista 10 książek dla marketingu nieruchomości, które koniecznie musisz przeczytać, jeśli chcesz skuteczniej działać w obszarze marketingu nieruchomości. To oczywiście moja subiektywna lista powstała na przestrzeni kilku ostatnich lat. Książki są dobrane według klucza, którym jest mariaż zdrowego rozsądku i intuicji.

Książki dla marketingu nieruchomości


1. „Psychologia społeczna” B. Wojciszke – moja osobista biblia, ukazująca meandry społecznych motywacji, przekonań i postaw. Ponad 500 stron piekielnie istotnej wiedzy o ludzkich zachowaniach. Książka jest napisana bardzo metodycznie, ma przejrzystą strukturę, dzięki czemu pozwala na systematyczne pogłębianie danych wątków i ich utrwalanie.

 

2. „Psychologia zachowań konsumenckich” A. Falkowski i T. Tyszka – druga psychologiczna pozycja, która bezpośrednio dotyka materii marketingu i sprzedaży. Mnóstwo praw, zasad, ale i tricków. Porady oraz przykłady tego, w jaki sposób konstruować reklamy, aby były skuteczne. „Psychologia…” pokazuje jak podejmujemy decyzje zakupowe; co jest dla nas ważne, a co pomijamy przetwarzając reklamę. Wskazuje też na ścieżkę zakupową klienta oraz dobór strategii sprzedaży. Wiele wymienionych elementów można w sposób bezpośredni przełożyć na przykład na techniki home stagingowe czy budowanie wizerunku oferty.

 

3. „Jak myślą klienci. Podróż w głąb umysłu rynku” G. Zaltman – to pozycja, która dość mocno ukonstytuowała moje wyobrażenia na temat marketingu ofert. Zaltman to światowej sławy profesor marketingu, który w definitywny sposób rozprawił się z racjonalnymi decyzjami zakupowymi. W książce prezentuje swoją teorię marketingu, jako sztuki balansowania pomiędzy tym, co myślą konsumenci a tym, co tworzą specjaliści marketingu. Autor pokazuje, w jaki sposób zbudowany jest mózg i co to determinuje. Dalej – jak działa pamięć i schematy myślowe konsumentów. Dla mnie jest to tym bardziej ciekawa pozycja, gdyż dotyka aspektów kognitywnych. Dużo w niej rozważań na temat jakości przetwarzanych informacji, formy i idei. Dobrym uzupełnieniem tej pozycji jest “Metafora w marketingu”, którą również gorąco polecam.

 

4. “Drucker o marketingu” W.A. Cohen – być może popełnię marketingowy grzech śmiertelny, lecz jeśli miałbym polecić książkę, która najdoskonalej zrealizuje przesłanie marketingu, to byłoby to opracowanie Cohena. Nie wiem czy to kwintesencja poglądów Druckera o marketingu. Na pewno jest to kompilacja jego idei, przekazana w spójny i przystępny sposób. W mojej ocenie ta uczy myślenia o marketingu w ogóle – na poziomie istoty, pokazując jednocześnie, czego oczekiwać na poziomie rezultatu. Naprawdę potężna dawka wiedzy i inspiracji!

 

5. „Emocjonomika. Wykorzystanie emocji a sukces w biznesie” D. Hill – dzięki tej książce zrozumiałem, jak ważne są emocje i jak budować ofertę, by wpisywała się w określony kontekst reklamowy. Dużo praktycznych przykładów, historii i konkretnych wskazówek. Co ważne, Dan Hill spisał książkę z perspektywy gotowej do wdrożenia metody pracy na emocjach, co tylko wzbogaca jej wartość.

 

6. “Zasady wywierania wpływu na ludzi” R. B. Cialdini – klasyka gatunku, moja pierwsza książka „z marketingu”, na jaką trafiłem. Fundament wiedzy o tym, w jaki sposób wpływać na ludzi oraz jak budować oferty.

 

7. „Marka Agenta” –  książka mojego autorstwa, która pomoże Ci pozyskiwać klientów, promować się w internecie i sprzedawać więcej. Marka Agenta” to praktyczny poradnik o marketingu osobistym, który każdy specjalista sprzedaży powinien mieć w swojej domowej biblioteczce. Odnosząc się do własnego doświadczenia, podaję praktyczne wskazówki, dobre praktyki marketingu i sprzedaży, opisy z życia wzięte i gotowe strategie brandingu. Dzięki temu dowiesz się, jak krok po kroku zaplanować strategię marketingu Twojej marki osobistej.

 

8. “Lojalność konsumenta. Jak budować trwałe relacje z klientem” M. Tesławski – książka sprawnie porządkująca myślenie o marketingu relacji. Prezentuje schematy budowania lojalności, wskazując na jego warunki konieczne i brzegowe. Autor bardzo zwinnie przeprowadza przez proces myślenia o lojalności z punktu widzenia rezultatu. Ważna literatura z poziomu obsługi klienta i tworzenia programów lojalnościowych.

 

9. “Strategiczny podstęp. Umiejętność wygrywania w biznesie” M. Staniszewski – Chociaż tytuł brzmi dosyć poważnie a może nawet przerażająco, to książka jest lekka i przystępna. Marek Staniszewski pokazuje, w jaki sposób działają konsumenci na rynku – czego poszukują, co jest dla nich ważne. Podpowiada, jak obserwować ten rynek, przewidywać.

 

10. “Zakamarki marki” P. Tkaczyk – Bardzo lekko, a jednocześnie narzędziowo napisana książka, dotykająca meandrów budowania marki, komunikacji marketingowej, narzędzi oraz ogólnej wiedzy o procesach marketingowych. Jej dużą wartością oprócz merytoryki jest konstrukcja pozwalająca przepracować konkretny temat bez potrzeby odwoływania się do innych części. Świetna rzecz.

 

 

Książek, które czytam i które mnie inspirują jest trochę więcej, lecz tutaj postanowiłem skupić się na najważniejszych. No i polskich. Przynajmniej z punktu widzenia marketera nieruchomości. Za jakiś czas uzupełnię listę dorzucając tytuły audiobooków bądź podcastów, których słucham.





Wsparcie bloga