Podsumowanie Kursu – Skuteczne sposoby pracy z ofertą

20

Gru, 2017

Jak stworzyć atrakcyjny opis nieruchomości? Jak w praktyce wykorzystać cykl życia oferty? Co zrobić z uzyskanymi preferencjami poszukujących? Jak bezkosztowo zwiększyć reklamę ogłoszenia? Na te i inne pytania, wraz z serwisem Nieruchomosci-online.pl, odpowiadałem w kursie „Skuteczne sposoby pracy z ofertą”. Oto podsumowanie projektu!

Pomysł na kurs powstał jeszcze podczas prac nad projektem edukacyjnym #ProfesjonalnyAgent. Już wówczas otrzymywaliśmy sygnały, że poruszane tematy warto omówić szerzej. Pogłębić niektóre zagadnienia, wskazać więcej danych czy umożliwić praktyczne przećwiczenie określonych elementów. Te informacje zwrotne w sposób oczywisty skłaniały do pójścia o krok dalej. Do stworzenia internetowego kursu, w którym uczestnicy przejdą określone zagadnienia w sposób praktyczny. Należało więc zacząć działać!

Jak zaplanowaliśmy kurs?

Prace nad kursem rozpoczęły się we wrześniu 2017 r. W pierwszej kolejności skupiliśmy się na analizie stworzonych dotychczas materiałów projektu #ProfesjonalnyAgent i informacji o potrzebie pogłębiania określonych zagadnień. W drugim etapie stworzyliśmy ankietę, w której poprosiliśmy o wskazanie najbardziej nurtujących zagadnień, dotyczących tematyki pracy z ofertą. Trzeci etap stanowił analizę zebranych materiałów i skategoryzowanie najczęściej pojawiających się elementów w spójne zbiory.

W efekcie powyższych działań wyodrębniliśmy główne obszary problemowe, które stanowiły moduły lekcji. Były to kolejno:

  • optymalizacja treści ogłoszenia,
  • cykl życia oferty i wskaźniki sprzedaży,
  • potencjał zapytań, tj. praca z leadami,
  • skuteczne strategie promocji i personal brandingu.

 

Wyodrębnienie tych czterech obszarów wskazało nam zakres tematyczny kursu i umiejscowienie go w zagadnieniu skuteczne sposoby pracy z ofertą. Jednym słowem, chcieliśmy kompleksowo omówić problemy najbardziej nurtujące każdego agenta, tj. profesjonalne przygotowanie oferty, umiejętne zarządzanie cyklem jej sprzedaży, efektywne wykorzystanie leadów i skuteczną promocję w internecie.

Kiedy przystępowaliśmy do opracowywania materiałów, przyświecało nam jedno założenie. Chcieliśmy, aby kurs zawierał praktyczną wiedzę na temat poruszanego zagadnienia, najbardziej wyraźne przykłady (jeśli to możliwe w formie case study) oraz zadania pozwalające przećwiczyć konkretne umiejętności. Zarówno na poziomie mniej, jak i bardziej zaawansowanym.

 

Wartość kursu – co w środku?

Przejdźmy do konkretów. Każda lekcja to potężna dawka wiedzy, praktycznego materiału i ćwiczeń, które uczestnicy realizowali na bieżąco. Bardzo nam zależało na właśnie takim ujęciu, bo tylko wiedza wdrożona to wiedza mająca jakikolwiek sens!

 

Lekcja 1. Optymalizuj treść ogłoszenia.

Grafika nr 1. Spis treści lekcja 1.

W pierwszej lekcji zajęliśmy się zagadnieniem optymalizacji treści ogłoszenia. Niewiele się o tym mówi, ale poprawnie skonstruowana oferta stanowi jedną z ważniejszych form bezkosztowej promocji. Innymi słowy, dobrze zoptymalizowane ogłoszenie pod kątem zamieszczonego opisu, cech i parametrów technicznych, a także zdjęć przyciąga więcej potencjalnych klientów.

Lekcję podzieliliśmy na trzy części. W pierwszej wskazaliśmy na to, które elementy wpływają na zainteresowanie ofertą, jak powinna wyglądać poprawna struktura opisu oraz jak posługiwać się językiem korzyści, bazując na schemacie cecha – zaleta – korzyść. W dalszej kolejności zajęliśmy się zdjęciami nieruchomości. Kursanci otrzymali między innymi wskazówki marketingowe, jak zrobić dobre zdjęcia. Trzecia część dotyczyła zagadnień kompletności oferty, tj. wiedzy o tym, które elementy oferty należy szczególnie podkreślić, aby osiągać wyższe zainteresowanie użytkowników.

Do lekcji dodaliśmy dwa ćwiczenia. Pierwsze opierało się na umiejętności zastosowania modelu cecha – zaleta – korzyść oraz uzupełnieniu własnych ofert w serwisie Nieruchomosci-online.pl w zakresie kompletności.

 

Lekcja 2. Wykorzystaj cykl życia oferty.

Grafika nr 2. Spis treści lekcja 2.

Lekcja nr 2 to przede wszystkim twarda filozofia pracy z ofertą. W tej części kompleksowo omówiliśmy cztery fazy cyklu życia, tj. wprowadzenie oferty, wzbudzenie zainteresowania, nasycenie i spadek zainteresowania, stanowiące podstawę skutecznego zarządzania promocją. Omówienie podstawowych faz pozwoliło wyodrębnić dwa kluczowe wskaźniki. Pierwszy z nich – wskaźnik zainteresowania to bieżąca informacja na temat rzeczywistego ruchu i akcji wykonywanych podczas pracy z ofertą. Jego podstawowe zastosowanie to analiza trendu zainteresowania ofertą w czasie, w stosunku do ofert podobnych. Kolejnym wskaźnikiem jest potencjał sprzedaży, tj. obraz prawdopodobieństwa zamknięcia sprzedaży w danym okresie (najczęściej miesiącu).

Grafika nr 3. Fragment treści dotyczącej wskaźnika zainteresowania, lekcja 2

Ćwiczenia w tej lekcji dotyczyły stworzenia własnej listy etapów sprzedaży oraz weryfikacji wskaźnika zainteresowania na koncie Nieruchomosci-online. Dodatkowo kursanci otrzymali arkusz kalkulacyjny do monitorowania etapów sprzedaży.

 

Lekcja 3. Odkryj potencjał zapytań.

 

Grafika nr 4. Spis treści lekcja 3.

Lekcję trzecią w 100% poświęciliśmy pracy z klientem kupującym na poziomie internetu. Nieskromnie uważam, że to najważniejsza lekcja z uwagi na jeden istotny element. Praca z kupującym to pięta achillesowa pośrednictwa. Myślę jednak, że niekoniecznie wynika to z faktu negatywnych założeń i przekonań, że klienci są nielojalni, zbyt często zmieniają zdanie i preferencje czy że na rynku jest niski odsetek biur specjalizujących się w tym segmencie. Chodzi o efekt „klęski urodzaju”. Najogólniej mówiąc, internet dostarcza zbyt wielu zapytań, których my nie możemy obsłużyć. Dlatego mając to na uwadze, przygotowaliśmy lekcję, która pokazuje w praktyce, jak zarządzać informacją o poszukującym i co zrobić, aby klienci pracowali za Ciebie!

Materiał dodatkowy w tej lekcji to prawdziwa gratka. Zamieściliśmy komplet informacji na temat RODO, w tym praktyczny podręcznik Deloitte. Po tej lekcji apetyty wzrosły.

 

 

Lekcja 4. Stosuj skuteczne strategie promocji.

Grafika nr 5. Spis treści lekcja 4.

Jak budować strategię promocji i wdrażać bezkosztowe działania wspierające reklamę? Jak wykorzystać potencjał social mediów do budowy personal brandingu i umiejętnie współpracować na rynku? To główne pytania, które postawiliśmy w czwartej lekcji i na które w sposób kompleksowy odpowiedzieliśmy! Ta lekcja zamyka cały cykl skutecznej pracy z ofertą. Jest szczególnie cenna – co okazało się podczas rozmów z uczestnikami kursu – w obliczu wzrastających kosztów reklamy w internecie. Mówiąc w skrócie, znajdziesz tu rzetelne dane, np. o współoglądalności serwisów, które pomogą Ci podejmować odpowiedzialne decyzje o inwestowaniu środków marketingowych w poszczególne portale. Ogromnie polecam, ponieważ efektywność jest podstawą naszego biznesu!

 

Grafika nr 6. Fragment treści dotyczącej współoglądalności serwisów, lekcja 4.

Z relacji kursantów wiem, że zagadnienia poruszane w tej części wzbudziły najwięcej emocji. Trudno się dziwić. Dotykają kwestii pieniędzy i promocji. Okazało się, że stanowiły też największą wartość materiału!

Dodatkowo, aby wprowadzić do tej lekcji trochę aspektów miękkich, zamieściłem w niej sprawdzoną i moją autorską ministrategię personal brandingu.

Wartość dodana

Materiały, które zebraliśmy do opracowania lekcji, były naprawdę potężne. Każda z lekcji zawierała nawet do 20 stron, ćwiczenia i obszerny materiał dodatkowy.

Grafika nr 7. Przykład materiałów dodatkowych z lekcji 3.

Nieruchomosci-online.pl zapewniło także uczestnikom kursu możliwość nieodpłatnego korzystania z portalu w trakcie trwania kursu. Wszystkie zadania można było wykonywać na własnych ofertach, za pomocą udostępnionych bezpłatnie narzędzi. Dzięki temu kurs nie był zbiorem teorii, ale umożliwiał natychmiastowe wdrażanie zdobytej wiedzy!

Jak pokazują rezultaty projektu, o czym niżej, udało nam się osiągnąć efekt nie tylko przekazania wiedzy, lecz także zachęcenia uczestników do realizacji konkretnych zadań. I oto chodziło!

Odbiór kursu przez uczestników

Za przygotowywanie materiałów odpowiedzialne były dwie osoby. Ja oraz Dominika Mikulska z serwisu Nieruchomosci-online.pl. Tak wąskie grono pozwoliło nam zachować wysoką spójność i jakość materiałów, ale nie ukrywam – było to też dużym wyzwaniem operacyjnym. Szczególnie, że materiały postanowiliśmy przygotować w wersji tekstowej (finalnie były udostępniane w formacie .pdf), dzięki czemu można je wydrukować i wielokrotnie wracać do treści.

Napiszę trochę o liczbach 🙂 Zapisy na kurs uruchomiliśmy 19 października 2017 r. i trwały one do 6 listopada 2017 r. włącznie. W tym krótkim czasie zapisało się aż 948 uczestników. Pierwsza lekcja została wysłana 7. listopada, a kolejne były wysyłane co siedem następnych dni.

Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony, że tyle osób wzięło udział w kursie. To naprawdę świetny wynik! Cieszy mnie fakt chęci zdobywania wiedzy i prowadzenia odpowiedzialnego marketingu w nieruchomościach. Wiem też, że ci, którzy zapisali się na kurs i przepracowali lekcje sumiennie, zdobyli wiedzę będącą przewagą konkurencyjną na rynku.

Jeśli chcesz się zapisać na kolejną edycję, wskakuj TUTAJ.

A jak wyglądał rzeczywisty odbiór kursu?

Po zakończeniu spłynęła do nas taka informacja zwrotna:

Dziękuję serdecznie za możliwość wzięcia udziału w szkoleniu internetowym “Skuteczne sposoby pracy z ofertą”. Była to konkretna dawka wiedzy i narzędzi, które dają wymierne rezultaty w codziennej pracy agenta. Kurs przygotowany był w bardzo przystępny i przejrzysty sposób. Duży plus na materiały dodatkowe. Polecam wszystkim początkującym agentom i tym z dłuższym stażem. Brawo Łukasz Kruszewski i cały zespół Nieruchomości-online.pl Jestem pewna że takie inicjatywy dają realną wartość oraz pozytywnie wpływają na rynek nieruchomości!  Halina Karpińska – Property Expert & Manager, Lloyd Properties.

Witam, niektóre rzeczy tylko utrwaliły mnie w przekonaniu, a inne wniosły nowy powiew w branży. Zawsze staram się wdrażać swoje nowe pomysły, aby dostosować się do koniunktury na rynku. Ogólnie podsumowując, wiedzy nigdy nie jest za dużo i bardzo dziękuję za możliwość skorzystania z kursu.  Lidia Droździk Twój Broker – Centrum Nieruchomości s.c.

Było dobrze, może nie bardzo dobrze, ale dobrze. Wiedzy i informacji nigdy dość. Jeżeli będą prowadzone jeszcze szklenia na pewno wezmę w nich udział.  Teresa Chmielewska, Freedom Nieruchomości.

Wszystkie informacje zawarte w szkoleniu były dla mnie bardzo przydatne. Jestem dopiero początkująca na rynku obrotu nieruchomościami, więc każda informacja jest na wagę złota. Na chwilę obecną, trudno mi stwierdzić czego brakowało w materiałach szkoleniowych. Dziękuje bardzo za umożliwienie mi uczestniczenia w Państwa szkoleniu. Jolanta Nobis-Pawlak.

Realnie chodzę po ziemi. To co jest cenne i ważne jest warte uwagi. Ten kurs taki był. Po pierwsze brawo za pomysł myślę, że każdy z nas lubi być zaskakiwany i tylko pozytywnie. Ten projekt taki właśnie był. Zaskakujący pozytywnie. Bez wymogów, nakazów o czym świadczy liczba uczestników. W każdej lekcji można było (jeśli ktoś chciał) doszukać się słowa NOWOŚĆ. Jednak najważniejsze to Wasza chęć. Dzięki za waszą ochotę pokazania nam czegoś za totalną darmochę z korzyścią dla nas WSZYSTKICH. Nieruchomosci-online.pl dla Was SZACUN 🙂 Leszek Porzezinski, GÓRALCZYK Nieruchomości.

Świetny kurs. Bardzo pomocny i zdecydowanie powinniście organizować takie projekty. Jak dla mnie przydałaby się jeszcze lekcja “jak pozyskać ofertę ” jak przekonać człowieka do współpracy z nami bo często słyszy się “dziękuje spróbuję sam sprzedać lub nie współpracuje z biurami nieruchomości. Katarzyna Nowak, Nowodworskie Centrum Nieruchomości.

 

Wspaniały kurs! Dziękuję, że mogłam w nim uczestniczyć i zdobyć cenne wiadomości. Jeśli kiedykolwiek będzie organizowany kolejny – bardzo chętnie wezmę udział. Izabela Borowiak, Borowiak Nieruchomości.

Ciekawy, treściwy i pełen wiedzy kurs. Bardzo pomocne materiały i merytoryczna wiedza. Krzysztof Sakiewicz, Power Invest Agencja Nieruchomości.

 

Bardzo dziękuje za ten kurs! Każdy dzień to było wyczekiwanie na kolejną lekcję 🙂 Niezwykle nam pomógł. Mam nadzieję, że jeszcze kiedyś zorganizujecie coś podobnego. Klaudia Głuszyńska,  KOMFORT Nieruchomości.

Bardzo fajny kurs 😉 Każda ważna informacja jest na plus w naszej pracy ☺ brawo NIERUCHOMOŚCI ONLINE, brawo Łukasz Kruszewski.  Tomasz Góralczyk, GÓRALCZYK Nieruchomości.

Co dalej?

Uczestnicy listopadowej edycji kursu już wdrażają zdobytą wiedzę. A kurs wkrótce będzie dostępny ponownie!  Każdy, kto zapisze się na listę oczekujących, będzie otrzymywał cyklicznie kolejne lekcje od 1 lutego 2018 r.  Zapisać się możesz pod tym linkiem.

Jeśli dziś uważasz, że warto byłoby w podobnej formie, bądź nieco zmodyfikowanej, przygotować inny kurs – daj śmiało znać w komentarzu do tego artykułu. Do zobaczenia!

Wsparcie bloga