Nasza praca to nie tylko połączenie wiedzy na temat rynku, preferencji kupujących, czy zasad przygotowania i sprzedaży nieruchomości. To również wiedza o nas samych. Dlatego pośrednik to zawód dla prawdziwych bohaterów!

Próbując odpowiedzieć sobie na pytanie: “jak różni mogą być pośrednicy?”, pokusiłem się o stworzenie pewnej typologii. Typologii bazującej na dość nietypowym zestawieniu, bo inspirowanym serią komiksów Marvela, a mianowicie o popularnych ostatnimi czasy Avengersach. Wybrałem najbardziej charakterystyczne postaci i dokonałem krótkiej interpretacji własnej. Ostrzegam, że całość jest napisana z przymróżnieniem oka. Czy odnajdziesz w sobie bohatera, którym na co dzień  jesteś?

 

Thor

Typowy mocarz – konkretny w przekazie, bezkompromisowy w czynach. Wszystko musi być po jego myśli. Jeśli umowa to tylko na wyłączność. Przygotowanie mieszkania do sprzedaży tylko w najwyższych standardach. Prezentacje i negocjacje absolutnie samodzielnie i z najwyższą dbałością o etykę.  Do każdej kwestii podchodzi z należytą powagą, dystansem, ale też z przekonaniem, że na pewno wykona zadanie w 100%. Chociaż jego wiedza i umiejętności są niebiańskie, nie spogląda w gwiazdy jak marzyciel. Konkretnie, tu i teraz, pomaga spełniać wyobrażenia klientów. Bóg nie człowiek.

wyjątkowa cecha: boska skuteczność!

Kapitan Ameryka

Wyżej niż swoje ego ceni dobro klientów i całego rynku. Na początku swej kariery zaznał czym jest “brudne pośrednictwo”. Był po ciemnej stronie uciśnionych, niedocenianych, nietraktowanych poważnie. Widział, jak lekką ręką traktowane są oferty i klienci. Postanowił to zmienić. Przeszedł kilka szkoleń, zwiększył swoje umiejętności i kompetencje. Teraz to pośrednik nie dość, że dobrze wyedukowany, to sprawnie poruszający się po rynku. A ze względu na wysoką empatię i relacyjność, doskonale radzi sobie na najważniejszym z pól walki – kojarzeniu klientów.

wyjątkowa cecha: obrońca uciśnionych!

B. Banner / Hulk

Prawdziwa bestia, tląca się w skromnym, oddanym i miłym intelektualiście. Nie narzuca się. Szanuje poglądy innych, pozwalając, by to klienci decydowali. On może jedynie wskazać drogę i wydać swoją opinię. Jeśli oczywiście ktoś go o to poprosi. Jest pobłażliwy i cierpliwy, ale tylko do czasu. Do chwili kiedy racjonalna argumentacja przestaje być szanowana, a klientom włączają się złe emocje. Wówczas potrafi nieźle przywalić, sprowadzając wszystkich do pionu!

wyjątkowa cecha: szaleńczo przekonujący!

Clint Barton

Niepozorny “Pan Dobra Robota”. Zawsze wie, co na rzeczy. Potrafi celnie wskazać właściwy kierunek działań i pomóc każdej ze stron. Być może działa bez fajerwerków i szumu wokół siebie, ale za to szalenie skutecznie. To ukryty przywódca, który w decydującym momencie potrafi podjąć trudną decyzję.

wyjątkowa cecha: celne strzały

Ironman

Ulubieniec tłumów. Pośrednik orkiestra, rozkochany w luksusowych towarach –  nieruchomościach najwyższej klasy. Przebywa z klientami klasy “premium”. Niezwykle pomysłowy, operatywny i błyskotliwy. Gaduła z wyraźnym do bólu parciem na szkło. Typ, który zawsze ma coś w zanadrzu i stąd jest tak bardzo ceniony przez klientów. Wiecznie tryska humorem i energią. Optymista w żelaznej zbroi.

wyjątkowa cecha: nieprzewidywane rozwiązania

Czarna Wdowa

Lady-Konkret. Anielsko piękna i przekonująca. Magnetyzująca i bezkompromisowa. Skuteczna i niezależna. Pracuje w pojedynkę, bo tylko tak może zapewnić klientom najwyższej klasy doświadczenie. W 100% nastawiona na wypracowanie rozwiązania. Bardzo dobrze zna okolice i ludzi. Działa na małym obszarze, na wyłączność, a gdy ktoś niesłusznie wejdzie jej w drogę potrafi nieźle ukąsić.

wyjątkowa cecha: niezwykła sieć kontaktów

Nick Fury

Pośrednik, który jest ostatnią deską ratunku. Skromny. Schowany gdzieś za wszystkimi. Steruje całym procesem, chociaż tak naprawdę nikt go nie widzi. Nawet sami współpracownicy. Pojawia się w decydujących i problematycznych momentach, zwłaszcza gdy trzeba sięgnąć do rezerw i połączyć przeciwstawne interesy. Ten człowiek to najwyższa instancja. Dba o porządek nie tylko na swoim podwórku, ale i na całym rynku.

wyjątkowa cecha: widzi to, co niewidoczne

Maria Hill

Pojawia się i znika. Niekonfliktowa, rozumiejąca. Dobrze dogaduje się z każdym w grupie, a w szczególności z klientami. Ani nie wznosi się ponad innych, ani nie schodzi poniżej poziomu przyzwoitości. Niepozorna obrończyni z dużą dawką wiedzy. Sprawnie porusza się po meandrach rynku i do każdego wyciąga pomocną dłoń.

wyjątkowa cecha: nieoczekiwane wsparcie

Loki

No cóż. Pośrednik zakała. Psuj opinii prawdziwych bohaterów. Zarzewie konfliktów i sprzeczek. Cynik, szukający wyłącznie rozwiązania dla siebie. Pod pretekstem dbałości o rynek i o innych, leczy własne kompleksy udzielając pseudoporad. Szaleniec, który nie wie którą stronę trzymać. Pławi się w swej potędze, wiedzy i mocy, pokazując wyższość nad innymi. Tylko po co?

wyjątkowa cecha: egotyczność

 

Chociaż na podstawie marvelowskiego uniwersum można tworzyć kolejne przykłady, to powyższe zestawienie daje jeden wniosek. Mimo, że wszyscy jesteśmy różni to tak naprawdę, podobnie jak Avengersi, walczymy o wspólne dobro, którym jest dobro klienta. I nawet jeśli wśród nas są czarne charaktery, to jest to powód tylko do tego, by starać się jeszcze bardziej.

Zaprenumeruj ten blog przez e-mail

Wprowadź swój adres email aby zaprenumerować ten blog i otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach przez email.