Jakim przedsiębiorcą jesteś?

29

Kwi, 2014

Wielu z nas podejmuje w życiu różne inicjatywy związane z biznesem. Jednym wychodzą one lepiej innym gorzej. Każdy jednak chciałby poznać klucz do sukcesu. Dowiedzieć się, co jest tajemnicą powodzenia. Najciekawsze, że w poszukiwaniu tej odpowiedzi potrafimy zawędrować naprawdę daleko, podczas gdy jest ona tak blisko nas. Właściwie to jest w nas. Jakim przedsiębiorcą jesteś?


W ostatnim numerze charakterów natrafiłem na artykuł traktujący właśnie o powodzeniu w biznesie. Oprócz analitycznego wywodu pojawiła się tam tabelka zaczerpnięta z sbinformation dotycząca typów przedsiębiorców. Pomyślałem, że jest to na tyle ciekawe zestawienie, że warto się nim podzielić.

 

A więc, jakim przedsiębiorcą jesteś?

Ulepszacz. Firma jest dla Ciebie narzędziem do ulepszania świata. Zmiany jego barw. Zmiany standardów. Pracujesz dla ważnej sprawy, a standardy moralne są najważniejszym wyznacznikiem działania Twojej firmy. Jednym słowem upgrade’ujesz rzeczywistość.

Doradca. Klient ma zawsze rację. To Twoje motto i każde działanie podporządkowujesz dobru klienta. Koncentrujesz się na jego potrzebach, emocjach i doświadczeniach. Potrafisz doskonale wczuć się w jego sytuację i sprawić aby miał przeświadczenie, że jest w dobrych rękach.

Gwiazda. Błyszczysz wśród fleszy podziwu współpracowników, partnerów biznesowych, klientów. Jesteś charyzmatycznym i pełnym energii przywódcą. Centralną postacią w firmie i jej działaniach. Inspirujesz, motywujesz, działasz.

Artysta. Masz duszę i feeling do dobrych inicjatyw. Swój biznes budujesz wokół wyjątkowych talentów. Unikalnych cech, które są przedmiotem podziwu otoczenia; rynku i konkurencji. Malujesz emocjami.

Analityk. Liczysz, mierzysz, rozważasz. Twoja firma świetnie sobie radzi z zadaniami polegającymi na rozwiązywaniu problemów. Ba. Nie są to problemy tylko wyzwania, które same w sobie motywują Cię do większej pracy.

Wizjoner. Budujesz firmę z cegiełek wyobrażeń. Wiesz, co chcesz osiągnąć i chociaż mogą to być lekko mgliste wizje (nie tak wyraźne cele jak w przypadku Analityka), to wiesz, że doprowadzą Cię do określonego miejsca. Poczujesz to. Potrafisz układać plany działania, które unikają pułapek i gładko przechodzą przez zmiany.

Wulkan energii. Twoja firma to jedna wielka eksplozja optymizmu i pozytywnego nastawienia. Działa szybko, sprawnie a klient ma poczucie, że jego sprawa nigdy nie zostanie odłożona na później. Wytwarzasz kulturę sukcesu. Krainę mlekiem i miodem płynącą.

Bohater. Jesteś jak Ostatni Samuraj. Prowadzisz swoją firmę przez wszystkie przeciwności losu. Stajesz do walki z najtrudniejszymi wyzwaniami a jeśli trzeba poświęcisz się by odnieść sukces. Bo w tej walce nie chodzi często o wynik, ale o samą walkę. Ona jest siłą napędową sukcesu.

Uzdrowiciel. Troska i harmonia to wartości, które wnosisz do firmy. Leczysz spokojem, umiejętnością wsłuchiwania się w każdy problem, wskazywania drogi by go pokonać. Emanuje z Ciebie wewnętrzny spokój i siła ducha. Jesteś jak skała.

 

Prawda, że ciekawa zabawa? Zapewne trudno wybrać tylko jeden typ, ponieważ przy każdym możemy czuć coś swojego. Ważne jednak, aby skoncentrować się na tylko na jednym. Dominującym. To on odpowiada za większość postaw w naszym życiu.

 

Ty to Twoja firma, Twoja firma to Ty

A teraz najlepsze. Gdy się tak nad tym zastanowić, to można sobie zadać pytanie, czy tu aby na pewno o przedsiębiorczość chodzi? Przecież to nie są typy przedsiębiorczości. To są typy tego, jakimi ludźmi jesteśmy w ogóle. Bo przecież każdy z nas w życiu coś przedsię-bierze. Każdy tworzy, współuczestniczy czy rozwija szereg inicjatyw, które mogą odnieść sukces. Ale czy każdy wie kim jest? Co jest jego mocną, a co słabą stroną? Na którym polu sprawdzi się wyśmienicie, a gdzie polegnie niczym niewyszkolony żołnierzyk?

Może porażki biorą się stąd, że niektórzy zajmują się rzeczami, do których nie są „powołani”? Do realizacji których nie mają talentów? Które nie rozwijają tylko krępują szeregiem bezmyślnych procedur?

Mnie w tym zestawieniu bliżej do artysty i wizjonera, niż analityka czy doradcy. A Ty? Jakim przedsiębiorcą jesteś? Podziel się.

zdjęcie: 2create

 

Wsparcie bloga