Jeden z moich czytelników zadał mailowo pytanie: „Co czytać, aby zrozumieć klientów i dobrze przygotowywać oferty?”. No i cóż. To doskonały sposób, aby uporządkować książkową wiedzę i podać najlepsze książki o marketingu. Przed Tobą literatura marketera nieruchomości.

Od dłuższego już czasu chciałem zmierzyć się ze wskazaniem książek, które są pomocne w marketingu nieruchomości. Poza tym pytanie nie dotyka tylko tego, co na wierzchu – sprzedaży, lecz także tego, co pod spodem. dotarcia do mechanizmów działania konsumentów.

Konkrety? Oto lista 10 książek, które koniecznie musisz przeczytać, jeśli chcesz skuteczniej działać w obszarze marketingu nieruchomości. To oczywiście moja subiektywna lista powstała na przestrzeni kilku ostatnich lat. Książki są dobrane według klucza, którym jest mariaż zdrowego rozsądku i intuicji.

Literatura marketera nieruchomości

 


inne1. „Psychologia społeczna” B. Wojciszke – moja osobista biblia, ukazująca meandry społecznych motywacji, przekonań i postaw. Ponad 500 stron piekielnie istotnej wiedzy o ludzkich zachowaniach. Książka jest napisana bardzo metodycznie, ma przejrzystą strukturę, dzięki czemu pozwala na systematyczne pogłębianie danych wątków i ich utrwalanie.

 

 

 

psychologia-zachowan-konsumenckich-b-iext86090082. „Psychologia zachowań konsumenckich” A. Falkowski i T. Tyszka – druga psychologiczna pozycja, która bezpośrednio dotyka materii marketingu i sprzedaży. Mnóstwo praw, zasad, ale i tricków. Porady oraz przykłady tego, w jaki sposób konstruować reklamy, aby były skuteczne. „Psychologia…” pokazuje jak podejmujemy decyzje zakupowe; co jest dla nas ważne, a co pomijamy przetwarzając reklamę. Wskazuje też na ścieżkę zakupową klienta oraz dobór strategii sprzedaży. Wiele wymienionych elementów można w sposób bezpośredni przełożyć na przykład na techniki home stagingowe czy budowanie wizerunku oferty.

 

 

jak-mysla-klienci-o116603. „Jak myślą klienci. Podróż w głąb umysłu rynku” G. Zaltman – to pozycja, która dość mocno ukonstytuowała moje wyobrażenia na temat marketingu ofert. Zaltman to światowej sławy profesor marketingu, który w definitywny sposób rozprawił się z racjonalnymi decyzjami zakupowymi. W książce prezentuje swoją teorię marketingu, jako sztuki balansowania pomiędzy tym, co myślą konsumenci a tym, co tworzą specjaliści marketingu. Autor pokazuje, w jaki sposób zbudowany jest mózg i co to determinuje. Dalej – jak działa pamięć i schematy myślowe konsumentów. Dla mnie jest to tym bardziej ciekawa pozycja, gdyż dotyka aspektów kognitywnych. Dużo w niej rozważań na temat jakości przetwarzanych informacji, formy i idei. Dobrym uzupełnieniem tej pozycji jest „Metafora w marketingu”, którą również gorąco polecam.

 

drucker-o-marketingu-b-iext249606794. „Drucker o marketingu” W.A. Cohen – być może popełnię marketingowy grzech śmiertelny, lecz jeśli miałbym polecić książkę, która najdoskonalej zrealizuje przesłanie marketingu, to byłoby to opracowanie Cohena. Nie wiem czy to kwintesencja poglądów Druckera o marketingu. Na pewno jest to kompilacja jego idei, przekazana w spójny i przystępny sposób. W mojej ocenie ta uczy myślenia o marketingu w ogóle – na poziomie istoty, pokazując jednocześnie, czego oczekiwać na poziomie rezultatu. Naprawdę potężna dawka wiedzy i inspiracji!

 

emocjonomik5. „Emocjonomika. Wykorzystanie emocji a sukces w biznesie” D. Hill – dzięki tej książce zrozumiałem, jak ważne są emocje i jak budować ofertę, by wpisywała się w określony kontekst reklamowy. Dużo praktycznych przykładów, historii i konkretnych wskazówek. Co ważne, Dan Hill spisał książkę z perspektywy gotowej do wdrożenia metody pracy na emocjach, co tylko wzbogaca jej wartość.

 

 

zasady-wywierania-wplywu-na-ludzi-szkola-cialdiniego-dvd-b-iext39774806. „Zasady wywierania wpływu na ludzi” R. B. Cialdini – klasyka gatunku, moja pierwsza książka „z marketingu”, na jaką trafiłem. Fundament wiedzy o tym, w jaki sposób wpływać na ludzi oraz jak budować oferty.

 

 

 

 

co-widzial-pies7. „Co widział pies i inne przygody” oraz  „Błysk. Potęga przeczucia” M. Gladwell –  Obie książki są dla mnie przede wszystkim inspiracją o wektorze – cokolwiek robisz, sięgaj poza horyzont. Autor opisuje różne problematyczne historie, która mają zaskakujące zakończenia. Malcolm Gladwell to człowiek instytucja. Uważany za jednego ze 100 najbardziej wpływowych ludzi na świecie, wydał bestsellery, które rozpierzchły się po świecie niczym najlepsze nowiny. Świetne pióro i opowieści otwierające umysł.

 

 

lojalnosc-konsumenta-jak-budowac-trwale-relacje-z-klientem-b-iext106528708. „Lojalność konsumenta. Jak budować trwałe relacje z klientem” M. Tesławski – książka sprawnie porządkująca myślenie o marketingu relacji. Prezentuje schematy budowania lojalności, wskazując na jego warunki konieczne i brzegowe. Autor bardzo zwinnie przeprowadza przez proces myślenia o lojalności z punktu widzenia rezultatu. Ważna literatura z poziomu obsługi klienta i tworzenia programów lojalnościowych.

 

 

strategiczny-podstep-umiejetnosc-wygrywania-w-biznesie-b-iext72064249. „Strategiczny podstęp. Umiejętność wygrywania w biznesie” M. Staniszewski – Chociaż tytuł brzmi dosyć poważnie a może nawet przerażająco, to książka jest lekka i przystępna. Marek Staniszewski pokazuje, w jaki sposób działają konsumenci na rynku – czego poszukują, co jest dla nich ważne. Podpowiada, jak obserwować ten rynek, przewidywać.

 

 

 

 

zakamarki-marki-rzeczy-o-ktorych-mogles-nie-wiedziec-zapomniec-lub-pominac-podczas-budowania-swojej-marki-b-iext379177810. „Zakamarki marki” P. Tkaczyk – Bardzo lekko, a jednocześnie narzędziowo napisana książka, dotykająca meandrów budowania marki, komunikacji marketingowej, narzędzi oraz ogólnej wiedzy o procesach marketingowych. Jej dużą wartością oprócz merytoryki jest konstrukcja pozwalająca przepracować konkretny temat bez potrzeby odwoływania się do innych części. Świetna rzecz.

 

 

 

Książek, które czytam i które mnie inspirują jest trochę więcej, lecz tutaj postanowiłem skupić się na najważniejszych. No i polskich. Przynajmniej z punktu widzenia marketera nieruchomości. Za jakiś czas uzupełnię listę dorzucając tytuły audiobooków bądź podcastów, których słucham.

Zaprenumeruj ten blog przez e-mail

Wprowadź swój adres email aby zaprenumerować ten blog i otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach przez email.