W dniach 16-18 stycznia 2013 r w Nowym Jorku odbyło się Inman News’s Real Estate Connect. Grupa ekspertów, specjalistów i pasjonatów określała kierunki rozwoju rynku nieruchomości uwzględniając technologię, marketing i sprzedaż. 

1. Zmiana kreacji stron biur nieruchomości

Nowoczesne strony powinny być budowane w nastawieniu na zwiększanie interakcji z użytkownikami. Intensywniej niż dotychczas należy wykorzystywać elementy wyszukiwarek, lecz nie przedkładając ich złożoności nad funkcjonalność. Powodzeniem będą też się cieszyć www o lepszym designie i indywidualnym charakterze. Szablonowość i oklepane schematy coraz widoczniej odchodzą w niebyt uwagi użytkowników. Standardem też być powinno projektowane w oparciu o technologię pozwalającą na prawidłowe wyświetlanie treści stron na urządzeniach mobilnych.

 

2. Marketing treści

Działania oparte o content marketing stanowią kręgosłup nowoczesnego podejścia do marketingu. Tworzenie wyjątkowych i ciekawych z punktu użytkownika treści,  musi być naczelną zasadą profesjonalizacji zawodu pośrednika. Oprócz próby oddziaływania na klientów za pomocą wzbudzania uwagi, content marketing dodatkowo przyczynia się do zwiększania widoczności strony w wyszukiwarkach. Podstawową zasadą, ale też wyzwaniem, pozostaje odnajdywanie ukrytych pragnień klientów oraz poszukiwanie inspiracji do ich zaspokajania. Specjaliści podkreślają też, że w prezentacji ofert nieruchomości na znaczeniu przybierać będzie rola video.

 

3. Aplikacje mobilne

Na świecie to truizm, ale na polskim rynku funkcjonuje znikoma liczba aplikacji związanych z nieruchomościami. Są to: domy.pl, Trovit Nieruchomości, Morizon – nieruchomości, Nieruchomości Szybko.pl, Tabelaofert.pl, iMoney Dom, morizon PRO, Metrohouse – znajdź mieszkanie, czy Morizon – Zamelduj się.

Wzrost aplikacji postępuje w tempie wykładniczym i posiadanie chociażby strony w wersji mobilnej staje się koniecznością. To rynek, który rozwija się najmocniej ze wszystkich.

 

4. Cloud computing

Zarządzanie informacjami w chmurze to trend, który dominował w 2012, a w latach następnych przejdzie do porządku dziennego. Przechowywanie plików elektronicznych, udostępnianie ich pracownikom i znajomym jest krokiem w kierunku zwiększania wydajności pracy i zysków. I krok ten z całą pewnością będzie przyspieszał.

 

5. Social Media

Ogromnie niedoceniane na polskim rynku nieruchomości bądź traktowane po macoszemu i z niekrytym sceptycyzmem. Tymczasem to media społecznościowe w coraz większym stopniu determinują zachowania użytkowników. Dlaczego? Ponieważ Ci swoje decyzje zakupowe uzależniają od opinii krążących w sieci. Pośrednicy i biura nieruchomości powinni zaprzyjaźnić się np. z Facebookiem. Tam będzie dochodzić do interakcji potencjalnych klientów. Media społecznościowe pozwalają na budowę zasięgu i przekazywanie niestandardowych informacji. Kreują wizerunek innowacyjności, pozwalają na zwiększanie interakcji pomiędzy pośredniakami a klientami, budują leady oraz gwarantują ciekawe narzędzia promocji.

 

Warto obserwować kierunki rozwoju rynku nieruchomości i tak dostosowywać biznes, aby jeśli nie o krok przed nimi, to podążać ramię w ramię.

Zaprenumeruj ten blog przez e-mail

Wprowadź swój adres email aby zaprenumerować ten blog i otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach przez email.