Żyjemy w czasach deficytu uwagi. Ilości informacji z jaką się codziennie spotykamy przekracza nasze zdolności postrzegania. Dlatego uciekamy się do wyrafinowanych sztuczek ich selekcji. Mocniej niż kiedykolwiek, koncentrujemy się na tym, co dla nas naprawdę ważne. Odrzucamy nachalne i podejrzane komunikaty. A już szczególnie te, które są podane w sposób nudny, denerwujący i nieangażujący.  Jak w takich warunkach tworzyć skuteczne opisy nieruchomości?

Wyobraź sobie opis nieruchomości zaczynający się od wielkich liter. Tekst po brzegi wypełniony wykrzyknikami przez co masz wrażenie, jakby ktoś na Ciebie krzyczał. Na domiar złego zawiera mnóstwo błędów ortograficznych i literówek. O czym to świadczy? Chyba tylko o jednym. Niedbalstwo wynikające z braku profesjonalizmu. Jeśli pośrednik niefrasobliwie traktuje swoją ofertę, jak będzie traktować sprzedaż?

W dzisiejszym świecie liczy się szybkość dotarcia do informacji dlatego trudno sobie wyobrazić, aby użytkownicy przeglądający ogłoszenia nieruchomości mieli czas na pieczołowite śledzenie opisów. Paradoksalnie jest jednak odwrotnie.

Kupujący wnikliwie szukają informacji o ofertach, ponieważ potrzebują rozwiązać poczucie niepewności, co do informacji o produkcie i słuszności wyboru. Wielu pośredników tego nie rozumie, czego dowodzą ich lakonicznie opisane oferty. Dwa, trzy zdania najczęściej zakończone oschłymi faktami w stylu: 50m2, 2 pokoje, centrum, cena do negocjacji. Nie tędy droga.

 

Opisy nieruchomości. Historie sprzedają.

Poszukujący nieruchomości poruszają się po serwisach coraz szybciej i sprawniej. Efektywnie segregują treści, więc w natłoku ofert i komunikacyjnym szumie tylko poprawnie opisane oferty są w stanie przyciągnąć ich uwagę. Dlaczego?

 

Po pierwsze – język korzyści

Tylko odpowiednio wyczerpujący, rzeczowy i bogaty w język korzyści opis potrafi wyróżnić ofertę na tle innych. Samo zamieszczenie informacji o dużym balkonie czy niskim piętrze nie jest jeszcze tak pobudzające wyobraźnię, jak napisanie „co to daje”. Duży balkon bowiem może zapewnić idealną przestrzeń wyciszenia na powietrzu po całodniowej gonitwie. Niskie piętro z kolei, to po prostu oszczędność czasu i stawów! Dzięki takim prostym zabiegom kupujący zapamięta więcej informacji, a kontakt jaki wykona do pośrednika będzie skuteczniejszy.

Po drugie – jesteś w dobrych rękach

Fachowy opis pokazuje kupującemu, że oferta jest w dobrych rękach. Ktoś, kto zaangażował się by stworzyć bogaty opis na pewno widział nieruchomość, sprawdził jej stan techniczny, zna jej każdy szczegół i z pewnością udzieli wyczerpujących informacji. A w świecie pełnym powierzchowności i lekkodusznego podejścia do poważnych rzeczy, to prawdziwy skarb.

Po trzecie – szybka sprzedaż

Skuteczny opis ułatwia sprzedaż nieruchomości! Lakonicznie oprawiona oferta pozostawia wiele niedomówień i niejasności, które muszą być wyjaśnione na etapie kontaktu telefonicznego czy bezpośredniej prezentacji. To sprawia, że ogłoszeniodawca marnuje cenne minuty, rozwiewając wątpliwości. Poświęca czas na klienta, który de facto nie jest jego klientem! Zamiast koncentrować się na rzeczywistej obsłudze, zajmuje się wyjaśnianiem dwuznaczności, za które przecież sam odpowiada. Czyste marnotrawstwo.

 

Wyczerpujące, pełne merytorycznych faktów, ale przy tym nie pozbawione języka korzyści opisy warto tworzyć, by po prostu efektywniej sprzedawać. Doskonała sytuacja sprzedaży to taka, w której jedna oferta generuje jedną prezentację, a ta kończy się transakcją. Tworząc właściwy opis nieruchomości poprawiamy swoje szanse na sukces.