A może jest tak, że opinia o pośrednikach nieruchomości wynika nie tyle z faktu kiepskiej obsługi klienta, co z nieznajomości zasad działania? Tego, w jaki sposób pracujemy, jak się komunikujemy, jak zarządzamy ofertą. Może to całe zamieszanie bierze się stąd, że klienci nie do końca wiedzą jak należy nas obsługiwać? Oto odpowiedź.  Instrukcja obsługi pośrednika.

Jeśli tak jest to przygotowałem niespodziankę. Oto instrukcja obsługi pośrednika nieruchomości, dzięki której każdy klient będzie wiedział, jak się za nas zabrać!

 

1. Instrukcja obsługi. Kup, jeśli faktycznie potrzebujesz

Od czego zacząć sprzedaż mieszkania? Zapewne takie pytanie pojawi się w Twojej głowie jeśli tylko podejmiesz decyzję o rozstaniu się ze swoimi wnętrzami. Być może szukając odpowiedzi chwycisz za telefon do przyjaciela, by sprawdzić czy nie robił on czegoś podobnego. A jeśli tak, to jak? Czy sam sprzedawał, czy korzystał z czyjejś pomocy? Od czego zaczął, gdzie się reklamował?

Niewiele się dowiedziałeś? W porządku, możesz wejść na facebook’a i na swoim wall’u zamieścić informację o tym, że chcesz sprzedać mieszkanie. Na pewno otrzymasz kilka sugestii a nawet konkretnych wskazówek „co i jak”. Być może nawet ktoś poleci Ci pośrednika? Wówczas zacznij go sprawdzać!

 

2. Sprawdź metkę

Zacznij do facebook’a albo google. Bez względu, które medium  wybierzesz najważniejsze będzie uzyskanie pewności, że potencjalny produkt jest pewny. Przed zakupem sprawdź, kto już do tej pory go kupował i używał. Czy poprzedni klienci są zadowoleni? Czy zostawili pozytywne komentarze? Czy polecają tego allegrowicza? Jeśli cokolwiek poważnie wzbudzi Twoją wątpliwość, zamieszczone opinie wydadzą się prawdzie – szukaj dalej.

Co ważne, w poszukiwaniach staraj się jednostkowo – szukaj człowieka. Firma, w której pracuje powinna jedynie budzić zaufanie i wrażenie świetnego środowiska pomagającego agentom realizować swoje zadania – sprzedawać nieruchomości.

 

3. Rozpakuj i sprawdź wszystkie części

Dokonałeś wyboru. Świetnie! Teraz czas na skrupulatne przeglądanie produktu. Otwierając kolejną zakładkę (czyt. strony www) powinieneś dostrzegać kontury tego, co w środku. Raz za razem obraz będzie się składać w całość, gdzie finalnie ujrzysz ferie barw i elementów, które dadzą kompletnego agenta nieruchomości.

Pamiętaj, że ta faza rozpakowywania pudełka z niespodzianką jest bardzo ważna. Jak prezentuje się jego wizerunek? Jak wygląda strona internetowa. Czy budzi zaufanie? Czy przyciąga? Jak wyglądają oferty? Czy jest zamieszczony ogólny opis skąd pochodzi i jaką ma historię? Z czego się składa i czy jest kompletny? Jakie wykonuje funkcje? Czy są one podzielone na podstawowe i zaawansowane i czy za te drugie musisz coś dopłacić? Jak długo pracuje bateria? Czy są dane kontaktowe do serwisu?

Pierwszą rzeczą po rozpakowaniu, którą musisz zrobić jest weryfikacja czy otrzymałeś wszystkie części Twojego pośrednika!

 

4. Zacznij składać od najtrudniejszego elementu

Instrukcje kojarzą się z czymś skomplikowanym i wymagającym większej uwagi. Nie zawsze tak jest, ale przekonania są silniejsze niż rzeczywistość więc masz prawo myśleć, że oto przed Tobą wielka niewiadoma. Od czego zacząć? Co sprawdzić? Co na początek? Co po kolei?

Podpowiem. Zacznij od najtrudniejszego – a zarazem najważniejszego elementu. W każdym modelu Twojego pośrednika może to być coś innego: sposób oprawy produktu, jakość komunikacji, wyłączność, prowizja, czas umowy etc. Pomijając co to będzie, ważne abyś zaczął właśnie od tego. Jeśli nie zbudujesz podstawy, do której będziesz dołączać kolejne części: czas umowy, plan promocji, harmonogram zmian, prowizja – pogubisz się jak we mgle.

Uwaga! Może się zdarzyć, że mimo chęci złożenia tego największego elementu pozostałe nie będą pasować. Będzie to oznaczać, że trafił Ci się trefny egzemplarz. Najwidoczniej producent nie przyłożył należytej wagi do poprawnego skonstruowania tego modelu a więc – zwróć towar i poproś o kolejny!

 

5. Podziel składanie na kroki

Nic tak nie ułatwia pracy jak dobry plan. Ten jest przede wszystkim prosty, konkretny i skuteczny – postępowanie wg jego punktów daje oczekiwany rezultat. Podziel więc składanie Twojego pośrednika na podstawowe kroki milowe, których łączenie będzie sprawiać, że nie będziesz mógł doczekać sie końca.

Wyznacz sobie takie kroki jak:

  • na jakich umowach i warunkach pracuje?
  • jakie czynności wykona na ofercie?
  • jak będzie reklamował ofertę?
  • jak będzie prezentował i negocjował warunki transakcji?
  • jak zabezpieczy transakcję?

 

6. Przetestuj działanie

Sprawdź poprawność wykonywanych przez niego funkcji. Czy ma wiedzę na temat rynku? Jakie ma doświadczenie w sprzedaży? Jaką ma skuteczność? Jaki ma pomysł na sprzedaż nieruchomości? Wciśnij guzik „test”, po którym zobaczysz od czego zacznie i co będzie robił po kolei. Co warto sprawdzić:

  • kontrakt – jak długo będzie działała bateria?
  • sprawność – co potrafi i co będzie robił?
  • serwis – jak często możesz liczyć na informację zwrotną o ofercie?
  • niezawodność – jak się zachowa w przypadku trafienia na przeszkodę?
  • frajda – czy zabawa nim daje Ci satysfakcję?

 

7. Baw się

Czas na zabawę. Tak naprawdę w tej fazie najważniejsze są dla Ciebie jest efekty w postaci uśmiechu na twarzy i satysfakcji ze zrealizowanego działania. Zabawa może przebiegać różnie, ale możesz założyć że bez wątpienia powinna uwzględniać takie elementy jak: systematyczny kontakt, informację zwrotną o rynku i potencjalnych klientach, propozycję zmian zasad gry jeśli zaczyna nudzić. Twój pośrednik musi być zawsze przy Tobie, zawsze obecny, zawsze dostępny.

 

8. Ostrożnie odstaw na półkę

Jest! Nie dość, że udało Ci się złożyć pośrednika w całość, to jeszcze zabawa nim przyniosła Ci dużo frajdy. Ekstra! Po zakończonym dniu warto posprzątać wszystko wokół i odłożyć na swoje miejsce. Możesz przecież w przyszłości znów go potrzebować. A nawet jeśli nie Ty, to ktoś z Twoich znajomych. Pamiętaj też, że możesz zostawić pozytywną opinię o pośredniku – jeśli tylko polecasz tego allegrowicza.

 

Dobrze się bawiłeś? To świetnie! Tak naprawdę ta instrukcja obsługi bardziej jest dla Ciebie – agencie/pośredniku – jak dla klienta. Przypatrz się poszczególnym krokom i zobacz, w jaki sposób z naszej pomocy mogą korzystać klienci. Odpowiedź sobie na każde z postawionych pytań, a stworzysz niepowtarzalną ofertę, która będzie wyróżniała Cię spośród konkurencji. Tych kilka etapów to doskonały wstęp zarówno do analizy status quo, jak i wdrożenia tego co jeszcze nie do końca poprawnie działa. Jeśli na każdym z tych etapów zagwarantujesz swoją obecność, niezawodność i dasz satysfakcję z pracy – możesz liczyć, że zostaniesz odłożony na półkę z miłą referencją poniżej!

Zaprenumeruj ten blog przez e-mail

Wprowadź swój adres email aby zaprenumerować ten blog i otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach przez email.