Marii nikomu z branży nie trzeba przedstawiać. Dziś jest niekwestionowanym number 1 w kategorii home staging. Prosząc o tę rozmowę zapytałem, jak właściwie rozumieć HS oraz jaka przyszłość czeka pośredników. W zamian otrzymałem soczystą dawkę wiedzy i inspiracji. Artykuł o tym, że home staging to skuteczne narzędzie sprzedażowe.

Kiedy w google wklikujemy: „Maria Semczyszyn” w wynikach wyszukiwania pojawia nam się artykuł „mistrzyni polskiego homestagingu„. Faktycznie tak się czujesz? Home staging, to absolutnie Twoja domena, pasja która pochłania Cię bez reszty?

Specjalizuję się w rozwiązywaniu problemów w tym głównie tych „nierozwiązywalnych”. Lubię pomagać właścicielom w ich zmaganiach ze sprzedażą nieruchomości. Moją pasją jest znajdowanie właściwej strategii marketingowej dla mieszkań i domów, które mają być przedmiotem transakcji. Uważam, że homestaging jest aktualnie skutecznym narzędziem sprzedażowym. Tak można powiedzieć, że inscenizowanie nieruchomości „pochłania mnie bez reszty”.

Jak potoczyła się Twoja historia zanim zostałaś Home Stagerką? „Aranżacyjnego” bakcyla miałaś od zawsze?

Od zawsze byłam związana z nieruchomościami, najpierw jako dziecko przebywałam na budowach swojego taty. Potem zajmowałam się sprzedażą nieruchomości deweloperskich w tym urządzaniem domów i mieszkań pokazowych. Sama również inwestowałam w „brzydkie” nieruchomości na rynku wtórnym żeby odsprzedać je drożej po liftingu. W zasadzie od kiedy pamiętam byłam homestagerką. Natomiast hs jako usystematyzowaną usługę zdecydowałam się wprowadzić na rynek dopiero 4 lata temu. Bo dopiero wtedy miało to w Polsce sens. Wcześniej podaż mieszkań i domów była mała więc właściciel nie musiał i nie chciał się „wysilić”. Dzisiaj nie ma już wyboru.

Nie chcę pytać o to czym jest home staging, bo informacji w sieci na ten temat w sieci jest całe mnóstwo.  Ale gdybyś tak mogła powiedzieć kto nie powinien włączać tej usługi do swojej oferty?

Warto zdawać sobie sprawę, że prawdziwy homestaging to działalność mocno interdyscyplinarna. To nie tylko dobieranie zasłon (to byłoby śmiesznie mało), to przede wszystkim znajomość aktualnej sytuacji na rynku. Psychologii sprzedaży, konsumenta to też zręczne posługiwanie się marketingiem a także umiejętność kalkulacji opłacalności przedsięwzięcia. Koniecznie  sprawne zarządzanie naraz wieloma projektami.

Żeby to kochać trzeba lubić tak grać, żeby wszyscy uczestnicy wygrali. Tego się nie robi po to, żeby było ładnie, to się robi po to, żeby sprzedać i żeby kupujący był usatysfakcjonowany. To nie jest miejsce dla osób, które lubią tylko doradzać w dekoracji.

Jedna wada HS?

Trzeba być cholernie kreatywnym. Zawsze. Niektórych to męczy.

I na koniec. Jak myślisz, w jakim punkcie będzie pośrednictwo za lat 10, 15?

Przede wszystkim uważam, że pośrednik jest bardzo potrzebny przy sprzedaży nieruchomości ale nie zawsze w takiej formie jaka jest oferowana dzisiaj.

Myślę, że już znacznie wcześniej niż za 10 lat, dobrze będą się mieli pośrednicy, którzy obsługują klientów w oparciu o umowy „na wyłączność”. Tylko w takich okolicznościach pośrednikowi będzie się opłacało zaangażować i zrobić wystarczająco dużo by sprzedać produkt. Takie zjawisko będzie szło w ścisłej korelacji do wzrostu zaufania a także szacunku jakim PRZECIEŻ powinien się cieszyć ten zawód. Za 10 lat będą tylko umowy „na wyłączność” innych żadna strona nie będzie chciała podpisywać bo niby po co?…

maria-semczyszynMaria Semczyszyn – Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego Wydziału Zarządzania oraz Szkoły Głównej Handlowej Studiów Podyplomowych z zakresu Project Management. Od lat związana z rynkiem sprzedaży i wynajmu nieruchomości mieszkaniowych. Przy okazji współpracy z dużymi deweloperami oraz indywidualnymi inwestorami stosowała, doskonaliła i wypracowywała skuteczne metody i techniki przygotowania mieszkań i domów do transakcji. Od 2010 świadczy na terenie Polski usługę profesjonalnego przygotowania nieruchomości mieszkaniowych do sprzedaży lub wynajmu, poprzez sieć akredytowanych home stagerów. Organizator i trener szkoleń m.in. z zakresu home stagingu oraz skutecznej prezentacji nieruchomości „na żywo“. Prezes Home Stagers Network Polska i współtwórca Stowarzyszenia Właścicieli Mieszkań na Wynajem „Mieszkanicznik”.