Nie lubię słowa sukces. Odmieniane przez wszystkie przypadki i wszelkiej maści coachów stało się puste. Wymiętolone. Pozbawione głębi przekazu. Dziś każdy pragnie zgłębić tajniki, poznać złote reguły i zasady, będące odpowiedzią na pytanie: „co muszę zrobić, by zrealizować marzenia?”.

Powodzenie jest czymś znacznie bardziej przystępnym poznawczo. Nie zawiera w sobie, tak potężnego jak w słowie „sukces”, ładunku dążności i glorii. Bardziej też dotyczy drogi, którą chce się pokonać niż samego jej celu. Bo sukces przecież jest celem. Powodzenie zaś może być czymś, co ma nam towarzyszyć.

 

Jak odnieść sukces?

Zakładam, że każdy chce odnieść sukces. Na przykład być najlepszym sprzedawcą. Stuprocentowym okazem skuteczności. Co zrobić, aby nim się stać? Pewnie każdy ma własną receptę na sukces – i słusznie – mam jednak nadzieję, że jest coś, co je wszystkie łączy. To ekosystem powodzenia. Warunki, które  stymulują środowisko do wzrostu.

 

Co jest Twoim biznesem?

Peter Drucker pisał, że odpowiedź na to pytanie jest podstawą skutecznego działania.  Po co tak naprawdę robię to, co robię i co chcę osiągnąć? Czy przygoda w nieruchomościach to chęć skosztowania czegoś nowego, pomysł na siebie, czy kręgosłup moich wizji? Podobnie – na cóż zajmować się czy to sprzedażą, czy wynajmem wszystkich typów nieruchomości łącznie z komercyjnymi, dokładając do tego  jeszcze rynek pierwotny? Nie wspominając już o samodzielnej fotografii czy home stagingu.

 

Twoim biznesem jest to, co przynosi Ci 80% autentycznej satysfakcji z tego co robisz. „Nie błądź w poszukiwaniu pozostałych 20%.

 

O co dbasz?

Aby skutecznie sprzedawać produkty, trzeba o nie dbać. Przy sprzedaży nieruchomości niezwykle ważna jest dbałość o to, jak wyglądają oraz jakie wartości komunikują. Nie mam tu na myśli samej formy prezentacji, lecz przede wszystkim tworzenie rozwiązań, dzięki którym zwiększamy wartość ofert, takich jak: analiza konkurencyjności oferty, strategie promocji, plany marketingowe, statystyki. To wszystko pracuje na Twój sukces. Poza tym skutecznie prowadzony marketing ofert, będąc świadectwem Twojej pracy, jest jednocześnie generatorem referencji.

 

Twórz rozwiązania wzmacniające Twój marketing ofert

 

Gdzie leży Twoja energia?

Nowe technologie, nawał informacji, nadpodaż produktów, niezdecydowanie konsumentów – tak wygląda rzeczywistość, w której przychodzi nam walczyć o sukces w sprzedaży nieruchomości. Jak poradzić sobie z taką informacyjną stajnią Augiasza? To proste. Wystarczy odpowiedzieć sobie na pytanie: “na czym się skupiam?”. A lepiej. Na czym powinienem się skupiać?

To na czym się skupiamy kumuluje energię w jednym punkcie, który charakteryzuje nasze działanie . Dla przykładu: Jeśli skupiamy się na myślach, że rynek jest trudny, klienci oszukują, wyłączności nie można podpisać, a konkurencja podkłada miny, tworzymy energię wzmacniającą te przekonania. Czy w takich warunkach można być szczęśliwym?

 

Skupiaj się na tym, skąd chcesz czerpać dobrą energię

 

Dlaczego nie lubię słowa sukces? Ponieważ myślenie w kategoriach SUKCESU trochę nas uprzedmiotawia. Pokazuje, że możemy coś wziąć lub otrzymać z zewnątrz. POWODZENIE kieruje wektor działania w drugą stronę. Wszystko co chcesz, masz już w sobie, a jedyne czego potrzebujesz to przychylność losu. Buduj swój ekosystem powodzenia. 

Zaprenumeruj ten blog przez e-mail

Wprowadź swój adres email aby zaprenumerować ten blog i otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach przez email.