Amerykański teoretyk zarządzania, wykładowca na MIT i popularyzator kultury organizacji opartej na uczeniu się – Peter Senge – zapytany o sposób na budowanie marki powiedział. „Jedynym skutecznym sposobem osiągania przewagi konkurencyjnej jest wypracowanie zdolności uczenia się szybciej niż inni”.

Czy to nieciekawe, że w czasach swobodnego dostępu do internetu o sukcesie stanowi coś bardziej pierwotnego. Sama zdolność uczenia się? Szybciej, sprawniej i skuteczniej niż inni.

Budując markę biura nieruchomości spotykamy się z nie lada wyzwaniem. Konkurencja olbrzymia, produkt nienamacalny i trudno komunikowalny, a do tego wizerunek niesprzyjający pozytywnym emocjom. Jak w takim razie sobie poradzić i budować skutecznie swój biznes? Oto kilka sprawdzonych rad, których wdrożenie pozwala rozwijać się szybciej niż inni. Oto 6 wskazówek skutecznego budowania marki biura nieruchomości.

 

1. Koncentracja

Budowanie strategii zaczyna się od analizy twardych danych, diagnozy własnych zasobów oraz analizy SWOT. Warto jednak pamiętać, że to tylko połowa sukcesu. Ta druga część to fakt, aby zdecydowanie bardziej koncentrować się na mocnych stronach aniżeli na podnoszeniu tych słabszych.

W poszukiwaniu sukcesu podążamy ścieżkami, które choć wydają nam się słuszne w rzeczywistości mogą wodzić nas na manowce. A to boli. Oto kilka sprawdzonych reguł, aby wybierać dobrze:

  • popatrz co robią ci, którzy odnoszą sukces,
  • przeanalizuj co przyczyniało się do Twoich porażek,
  • przed wyborem realizacji jakiegokolwiek zadania zadawaj sobie pytanie:
  • co jest moim biznesem?
  • jakie bariery rozwiązuje podejmowane zadanie?
  • na ile rezultat, który osiągnę zbliży mnie do mojego biznesu?

 

2. Lokalność nawet kiedy jesteś duży

Pędzący świat i powszechność informacji skutkuje ograniczonymi możliwościami koncentracji uwagi. Z tego powodu oraz ze względu na rozwój technologii mobilnych dziś blisko 65% użytkowników internetu szuka informacji lokalnie.

Co to znaczy? Szukając informacji np. o repertuarze w kinie, godzinach otwarcia pizzerii czy biura poszukujemy ich w naszym miejscu zamieszkania. Ponadto użytkownicy wykazują dużą skłonność do nawiązywania kontaktów z usługodawcą, którego znaleźli online. Oczywiście pod warunkiem, że w łatwy sposób można się z nim skontaktować. Telefonicznie czy mailowo.

Czy to nie wystarczający powód, aby dbać o swój marketing internetowy. Wersje mobilne stron internetowych, wysokie miejsca w wyszukiwarce na hasła lokalne. Zakładanie wizytówek miejsc na google i na facebooku, publikowanie postów w google plus.

Ludzie poszukują tego, co najbliższe im sercu. Dziś każde osiedle staje się swoistym małym miastem i wielkim światem. Małym miastem, bo na przestrzeni liczącej 8-12 bloków znajdziemy wszystko co potrzebne. Od kosmetyczki i fryzjera, poprzez biedronkę czy inną stokrotkę, siłownię, a na notariuszu kończąc. Wielkim światem, bo z poziomu smartfona możemy sprawdzić wszystko o wszystkim!

Wykorzystywanie potęgi, tego co lokalne to również miejskie serwisy, zarówno nieruchomościowe ale też informacyjne. Tam przesiadują ludzie, którzy ufają temu co im bliskie. Lokalne gazety, czasopisma, periodyki. Warto tam być.

 

3. Nieustannie szukaj możliwości promocji

Uważam, że najlepszą formą promocji są media własne, które świadomie i konsekwentnie rozwijamy. Do nich zaliczają się takie wydawałoby się oczywiste rzeczy, jak własne powierzchnie reklamowe, banery na nieruchomościach, auta którymi się przemieszczamy.

Kiedy jednak nie mamy wystarczająco rozwiniętych własnych kanałów komunikacji warto skupiać środki na mediach gwarantujących wysoką efektywność i budujących autorytet. Sprawdź:

  • lokalne gazety i duże portale. Pytaj o najefektywniejsze narzędzia, dodatkowe bonusy wyróżnień, testuj rozwiązania,
  • wykorzystuj media społecznościowe np. lokalne grupy ogłoszeniowe, remarketing,
  • sprawdź reklamy banerowe, artykuły sponsorowane, możliwość mailingów czy reklamy natywne na lokalnych serwisach,
  • sprawdź możliwość zostawienia ulotek w takich punktach jak fryzjer, piekarnia czy kosmetyczka.

 

4. Ludzki wymiar rynku

Pokazuj twarz. Nie chowaj się za szyldami i komunikacją per „my”. Jesteś samodzielnym agentem, podkreśl to na www. Nie uciekaj się do haseł w stylu: „zrealizujemy dla  Ciebie”, „pomożemy Ci” itd.

Zastanawiasz się co dzisiaj cenią klienci? Czego oczekują od usługodawców?

  • uznanie – chcą być rozpoznawalni jako indywidualne osoby,
  • rzetelności  – chcą ludzi znających się na rzeczy i mówiących wprost,
  • wygody – chcą, aby marka o wiele bardziej była zaangażowania w dany proces niż oni sami,
  • pomocy – chcą wszystkiego, co uczyni ich życie prostsze a wybory bezpieczniejsze,
  • informacji – chcą szczegółów, nie ogólników które dają pozory mądrości.

Dziś o wiele cenniejsze jest pokazanie ludzkiej twarzy niż korporacyjnych murów. Dostępność, otwartość, swoboda – to są wartości, które się liczą. Gdyby tak nie było social media nie odnosiłyby tak spektakularnych sukcesów w internetowym życiu społecznym.

 

5. Twoje oferty świadczą o Tobie

Całe wieki można o tym mówić i pewnie nigdy dość. W jednym ze wcześniejszych artykułów mówiłem o ty,m, jak ważne jest dobre przygotowanie oferty. Pomijając fakt, że świadczą one o naszej rzetelności i szacunku dla klientów to są po prostu świadectwem naszej pracy. Są generatorem referencji.

Sam wielokrotnie miałem kontakty sprzedażowe, ponieważ klientom przypadł do gustu mój sposób działania i prezentacji ofert. Naprawdę niewiele trzeba zrobić by zostać zapamiętanym. Kiedyś wprowadzenie oferty zajmowało 5-10 minut. Dziś nawet godzinę. Ile czasu Ty poświęcasz na przygotowanie oferty? Dbaj o oferty. One są magnesem sukcesu.

 

6. Dbaj o wizerunek

Kupujemy emocjami a emocje, to świat pełen subtelnych znaczeń. Ten kto trafniej się w nich odnajduje. Kto odczytuje niuanse i potrafi rozbudzać nowe lądy uczuć, jednoczy klientów i ich portfele.

Jak pisze Maciej Tesławski w książce Strategia marketingowa. Instrukcja budowania silnej marki wizerunek to cechy produktu oraz korzyści, jakich produkt dostarcza konsumentowi. W naszej branży jeszcze zbyt mocno skupiamy się wyłącznie na tym drugim aspekcie i to tylko w wymiarze racjonalnym.

Podkreślamy, że klient bezpiecznie kupi z nami mieszkanie zamiast komunikować podarowanie mu poczucia pewności „bycia w dobrych rękach”. Mówimy o skutecznej sprzedaży zamiast powalczyć o rozbudzenia radości czy wręcz ekscytacji z tego, jak działamy. Podobnie jest z elementem produktowym. Wciąż stronom internetowym biur nieruchomości, materiałom reklamowym i przekazie brakuje wiary w to, że można inaczej.

Pamiętaj. W coraz bardziej konkurencyjnym świecie jedyną liczącą się walutą pozostaje uwaga. Warto powalczyć o dobry wizerunek. Dlatego, pomyśl o:

  • jak wygląda logo Twojego biura i identyfikacja,
  • jak wygląda Twoja wizytówka – strona internetowa biura,
  • sposobie komunikacji korzyści, jakie oferujesz klientom,
  • charakterze Twoich reklam (czy mówią do serca, czy do rozumu?),
  • co sprawia, że klienci powinni zaufać właśnie Tobie?

 

Jedynym skutecznym sposobem budowania marki jest wypracowanie zdolności uczenia się szybciej niż inni. Jeśli Peter Senge ma rację choć w niewielkim wymiarze, warto zrobić krok naprzód i wdrażać sprawdzone wzorce.

 

Artykuły, które warto przeczytać w temacie:

Zaprenumeruj ten blog przez e-mail

Wprowadź swój adres email aby zaprenumerować ten blog i otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach przez email.