Zapytałem Bartka o istotę marketingu, właściwy początek do niewzruszonego biznesu i receptę na dobór świetnych ludzi. A dlaczego jego? Ponieważ Bartek jest dla mnie symbolem nie tylko zdrowego sukcesu, ale przede wszystkim roztropnego i wyważonego dyskursu. No i przy tym jest świetnym twitterowiczem 😉

Jesteś właścicielem i dyrektorem zarządzającym agencji marketingu zintegrowanego Grupa AdWeb. Gdybyś mógł opowiedzieć czym wg Ciebie jest marketing i w jaki sposób można wykorzystać jego najprostsze narzędzia do zwiększenia wartości marki?

Dziękuję Ci przede wszystkim za zaproszenie do rozmowy. Czym jest marketing? Cóż… jest praktycznie wszystkim, co towarzyszy prowadzeniu naszej firmy, projektu, czy nawet nas samych – o ile ukierunkowane jest na podnoszenie wartości tegoż, odbioru przez otoczenie i zwiększania (jakkolwiek rozumianej) sprzedaży. Natomiast zwracam uwagę, że czasem nie idzie w nim tyle o wykorzystywanie określonych narzędzi, ile o zrozumienie, że każde nasze działanie, zachowanie, relacja, czy sposób przedstawienia swojej firmy może już być argumentem na rzecz zwiększania wartości marki.

Od czego zacząć budowanie marki?  Czy w ogóle można zrobić to samemu, prowadząc mały, skromny może wręcz spartański biznes?

Naturalnie. Od czego? Od konsekwencji. Od strategii. I pracy zorganizowanej, przemyślanej, nad tworzeniem firmy, procedur, każdego elementu komunikacji z otoczeniem.

W portfolio AdWeb znajdujemy takie marki, jak ING Bank, BOŚ Bank, Interia.pl, Decathlon czy Infor. Stworzyłeś projekt, który – chyba mogę tak powiedzieć, żyje własnym życiem. Jak znaleźć sposób na osiągniecie takiego sukcesu?

Sukces dopiero przed nami, chyba że przezeń rozumieć satysfakcję codziennej pracy w czymś, co jest Twoją pasją i z ludźmi, których uwielbiasz. Natomiast recepta na swój biznes, którą powtarzam często młodym ludziom w trakcie wykładów, to po pierwsze zamiłowanie do pracy i brak obaw przed nią, po drugie – szczęście, po trzecie – ciągła nauka, bez spoczywania na laurach i w końcu po czwarte – dobór świetnych, lojalnych ludzi do swoich projektów. To na początek powinno wystarczyć.

Jeśli robimy to co lubimy, o zamiłowanie nie musimy się martwić. Co jednak z ludźmi? Jak, gdzie znaleźć tych jedynych?

Cóż, jak we wszystkim – jednej recepty nie ma. Na pewno trzeba patrzeć głównie na osobowość człowieka, a nie tylko na sztywno wytyczone oczekiwania rekrutacyjne. Na rynku jest masa świetnych ludzi, z których trzeba po prostu wykrzesać „to coś”. I rzecz ważna – nie bać się pracy z ludźmi młodymi, absolwentami, czy nawet studentami. Nasz program staży, który był wielokrotnie w mediach podawany za przykład – dał mi w tym momencie około 1/3 zespołu właśnie spośród byłych stażystów, którzy obronili się w trakcie pobytu w firmie zyskując i mój szacunek i dobrą pracę.

 

rewywiadbartekjuszczyk

 

Jesteś entuzjastą motocykli, podróżnikiem i alpinistą w jednym. To pasje, które rozwijają skrzydła czy sposób na ucieczkę od pędzącego życia?

Ucieczką nie są, bo takie życie wybrałem i takie mnie fascynuje, wiesz, pęd, wieczny pęd… 😉 Myślę, że pozwalają rozwijać skrzydła i nade wszystko sprawić, by nie żałować żadnego dnia w życiu, wykorzystać je na maksa. A często i takie oderwanie od rzeczywistości, np. tam wysoko w górach, przynosi tak fantastyczne pomysły i inspiracje, o jakie trudno byłoby w natłoku codziennych obowiązków i zajęć.

I na koniec stały punkt programu – jaki jest Bartek Juszczyk na co dzień?

Jest kompletnie inny niż może się to wydawać patrząc tylko przez pryzmat życia medialnego. Ale to – jaki – pozostawię dla siebie. 🙂

 

bartlomiej_juszczykBartłomiej Juszczyk – dyrektor zarządzający Grupy Adweb. W sektorze nowych mediów działa od 1999 roku. Manager, inwestor, ekspert mediów, wykładowca; prywatnie podróżnik, pasjonat motocykli, alpinista, teoretyk nauk ekonomicznych w trakcie rozprawy doktorskiej. Autor kilkuset publikacji poświęconych budowaniu marek, wizerunku, promocji firm, zagadnieniom strategii marketingowych oraz wykorzystania PR  w kampaniach zintegrowanych; prelegent konferencji i spotkań branży marketingu, Public Relations i IT, wykładowca akademicki warsztatów promocji i reklamy, komentator polskiego rynku marketingu oraz interactive. Promotor niesztampowych kampanii i rozwiązań wizerunkowych w sieci. Twórca grupy marketingowej – Grupa Adweb, działającej na różnych polach promocji 360.

Artykuły, które warto przeczytać w tym temacie:

Zaprenumeruj ten blog przez e-mail

Wprowadź swój adres email aby zaprenumerować ten blog i otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach przez email.