Rok temu ukazał się pierwszy artykuł zapowiadający cykl #ProfesjonalnyAgent, który prowadziłem wspólnie z serwisem Nieruchomosci-online. Postawiliśmy sobie ambitny cel. Stworzyć praktyczne treści dla pośredników, dzięki którym będą oni mogli poprawić swój biznes. 

Skuteczniej wyróżniać oferty, szybciej odpowiadać na zapytania klientów, efektywniej promować ogłoszenia, lepiej kojarzyć klientów i odważniej budować markę biura nieruchomości. Po roku czas na małe podsumowanie cyklu, wypunktowanie wszystkich treści i małą zapowiedź tego, co dalej.

 

Internetowy kurs “Dobre praktyki pracy z ofertą nieruchomości”

Widząc tak duże zainteresowanie tematem pracy z ofertą, a także bardzo pozytywne reakcje na kurs #ProfesjonalnyAgent postanowiliśmy kontynuować temat tylko pod inną postacią.

Jesienią uruchomimy internetowy kurs zawierający porady, dzięki którym skuteczna praca z ofertą przestanie być magią.

Podzielę się nie tylko dobrymi praktykami pracy “z ofertą” oraz “na ofercie”, lecz przede wszystkim wspólnie z Nieruchomosci-online omówimy internetowe sposoby na jej skuteczne monitorowanie, analizowanie i promowanie. Wiedza będzie uniwersalna z garścią przydatnych wskazówek dotyczących nowych możliwości od portalu, które już wkrótce będą dostępne w odmienionym koncie biura i agenta. Wykorzystamy takie narzędzia jak wskaźnik zainteresowania, tzw. hot alerty, preferencje poszukiwań czy prezentację Agenta. To rozwiązania, dzięki którym szybko zorientujesz się w tym, co dzieje się z Twoimi ogłoszeniami, poświęcając mniej czasu niż dotychczas na analizowanie oraz skuteczniej będziesz zarządzać swoją ofertą, zwiększając zainteresowanie ogłoszeniami oraz swoimi usługami.

Zdaję sobie sprawę, że teraz te hasła mogą brzmieć tajemniczo jednak zapewniam Cię. Już niedługo staną się podstawą Twojej pracy. Więcej informacji o kursie pojawi się już pod koniec sierpnia. Mam nadzieję, że będziesz z nami. A tymczasem wracamy do podsumowania PA!

 

Podsumowanie cyklu

Punktem koncentracji cyklu #ProfesjonalnyAgent byli dla nas klienci i rzetelna wiedza na temat procesu zakupu nieruchomości. Zero frazesów. Same konkrety. Czysta praktyka. Sprawdź, jak to wyglądało. Poniżej przedstawiam wyszczególnienie każdego z omówionych tematów wraz z krótkim opisem i najważniejszym wnioskiem.

 

Jak klienci szukają ogłoszeń?

Nie mogliśmy zacząć inaczej, jak od klientów i tego, w jaki sposób szukają ogłoszeń. W pierwszym artykule poruszyliśmy zagadnienia: typologii urządzeń z jakich użytkownicy przeglądają oferty, jak skupiać uwagę na ofercie stosując odpowiednie zabiegi copywritingu czy wreszcie, jak duże znaczenie na wzrost zapytań ma układ formularza. Konkret!

Najważniejszy wniosek: jednym z elementów podjęcia akcji „dzwonię, wysyłam formularz” jest zbudowanie zaufania i przekonania, „że warto”. Wiedza na temat tego, jak klienci przeglądają ogłoszenia, co jest dla nich ważne – znacząco przyspiesza Twoje transakcje.

Jak poszukujący filtrują ogłoszenia?

Mocno faktograficzny artykuł zawierający konkretne dane na temat procentowych udziałów wyników wyszukiwań poszczególnych segmentów ofert na podstawie filtrów wyszukiwarki. Soczysta wiedza dla każdego, kto chce podejmować odpowiedzialne decyzje dotyczące rozbudowywania własnej bazy ofert. Bo czy wiesz, czy podczas poszukiwania mieszkań ważniejsza jest cena, liczba pokoi, piętro czy może rok budowy?

Najważniejszy wniosek: wiedza, jak poszukujący filtrują oferty na serwisie pozwoli Ci tak zarządzać ich promocją, abyś uzyskał maksimum efektów przy minimalnym budżecie. Bezcenne.

 

Na jakich urządzeniach przeglądają oferty?

Użytkownicy częściej dzwonią czy wysyłają pytania? W jakich godzinach najczęściej telefonują i czy ta wiedza ma coś wspólnego z czasem promocji Twoich ofert? Kiedy przeglądać własną skrzynkę, aby zwiększyć sprzedaż? Na te i inne pytania poznasz odpowiedź w kolejnym artykule. I nie będą to odpowiedzi w stylu “wydaje nam się”, lecz “wiem, na podstawie danych”.

Najważniejszy wniosek: Dziś liczy się to, czy dasz radę dostosować się do zmieniającego się otoczenia. Jeśli nie będziesz grał na klienta, grasz na przegraną.

 

Jak obniżyć koszt promocji ogłoszeń?

Jak obniżyć koszty promocji to artykuł, który cieszył się dużym zainteresowaniem. Nic dziwnego. Pieniądze wydawane na serwisy ogłoszeniowe i promowanie ofert to zmora każdego pośrednika. Tu znajdziesz odpowiedź na pytanie, co możesz zrobić, aby wydawać mniej, uzyskując więcej. Kamień milowy promocji!

Najważniejszy wniosek: Na poziomie mistrzowskim znaczenie mają milimetry, milisekundy. Aby być wyżej, wyprzedzić konkurencję wystarczy poprawiać szczegóły. Dbać o kompletność ogłoszeń, zdywersyfikować źródła ruchu, zainwestować w markę własną.

 

Analityka pośrednika?

Masz już dość przechwałek serwisów, który ile generuje ruchu, odwiedzin odsłon itp. Świetnie. W tym artykule w formie wywiadu z Alicją Palińską wzięliśmy na ruszt właśnie kwestie analityki pośrednika. Poznasz odpowiedzi na pytanie, co tak naprawdę powinno być miernikiem skuteczności serwisu, jakie wskaźniki brać pod uwagę przy wyborze portalu do promocji ofert i czy musimy być wszędzie?

Najważniejszy wniosek: Podejmuj decyzje tylko wówczas jeśli rozumiesz ich konsekwencje. Emocjonowanie się wielkimi liczbami i hasłami (unikalni użytkownicy, skuteczność, największy) poprawi Ci humor, lecz niekoniecznie stan konta.

 

Mapa doświadczeń użytkownika

To najobszerniejszy artykuł, który podzieliliśmy na dwie części. Kompleksowo omówiliśmy w nim tzw. Customer Journey Map, czyli ścieżkę zakupową klienta poszukującego nieruchomości. Przedstawiliśmy jej 4 etapy oraz zachowania, które mają wpływ na rezultat takiej podróży. Dzięki tej wiedzy możesz szybciej i efektywniej dotrzeć do klienta, zrozumieć jego stan i skuteczniej realizować własną usługę. Sprzedaż!

Najważniejszy wniosek: Brak zainteresowania rzeczywistymi potrzebami klienta i nieumiejętności zareagowania na nie – oto najczęstsze powody wzrostu tzw. współczynnika migracji. Odejść klientów do innych film czyli rezygnacji z usług. Wszystko to bierze się z nieznajomości procesu decyzyjnego klienta. Tego co jest dla niego ważne, co myśli i jak się czuje w danym etapie. Zdobycie takich informacji może uratować Ci niejedną fakturę.

 

15 wskazówek jak tworzyć angażujące opisy nieruchomości

Wydaje się, że o opisach napisano i powiedziano już wszystko. Bynajmniej. W kolejnym artykule zebraliśmy praktyczne wskazówki i techniki, dzięki którym Twoja oferta nieruchomości “wpadnie w oko” większej liczbie klientów. Bardzo wartościowy artykuł, dzięki któremu nie tylko wygenerujesz większe zainteresowanie na ogłoszeniach, ale również zoptymalizujesz swój czas szybciej przygotowując opis nieruchomości.

Najważniejszy wniosek: Angażujący opis nieruchomości to połączenie twardej wiedzy copywriterskiej z elementami niestandardowego podejścia. Wyróżnij się, skup uwagę, sprzedawaj więcej.

 

Plecak Agenta. Pomysły na szybki start w nieruchomościach

Codzienność pośrednika to nie tylko serwisy i promocja, ale przede wszystkim praca z klientem. Aby przebiegała ona w sposób sprawny i skuteczny możesz wykorzystywać narzędzia zwiększające Twoją efektywność. Stworzyliśmy listę 9 najważniejszych obszarów, w ramach których możesz poprawiać swoją pracę.

Najważniejszy wniosek: Aby osiągać przewagę konkurencyjną musisz dbać o każdy obszar Twojego biznesu. Twarde narzędzia są niemniej ważne, jak rozwój osobisty czy znajomość nowych technologii. Przewagę osiąga się na szczegółach.

 

Jak budować wizerunek eksperta nieruchomości?

Wierzysz w to, że dbałość o wizerunek może przekładać się na zwiększenie sprzedaży? Nie, słusznie! To nie kwestia wiary, a wiedzy. W tym artykule poznasz nie tylko techniki pracy nad wizerunkiem, ale również osoby które dzięki dbałości o ten element swojej pracy osiągają większe rezultaty.

Najważniejszy wniosek: Silna marka osobista to najlepszy sposób na to, abyś zarabiał więcej w nieruchomościach. Twój wizerunek ma ogromny wpływ na to, co otrzymujesz. Zadbaj o siebie!

 

Przewodnik, jak liczyć efektywność ofert?

Po “miękkich” tematach wracamy do twardych kompetencji, dzięki którym zadbasz o właściwą kondycję własnego portfela. W tym artykule czarno na białym pokazujemy, w jaki sposób liczyć efektywność promocji, aby mądrze wydawać pieniądze. Jeśli nie chcesz przepłacać – zdobądź wiedzę i działaj.

Najważniejszy wniosek: Pamiętaj, że w gruncie rzeczy prowadzisz biznes i w tym przypadku liczenie to podstawa. Wiedza o tym, ile kosztuje Cię zapytanie w każdym serwisie pozwoli podejmować Tobie rozsądne decyzje o wielkości przeznaczonego budżetu na promocję.

 

Jak skutecznie obsługiwać leady?

Cykl #ProfesjonalnyAgent postanowiliśmy zakończyć tematem palącym. Można dbać o promocję ofert, świetnie przygotowywać ogłoszenia, wiedzieć jak poszukujący poruszają się po serwisie, wreszcie dbać o swój wizerunek. Jednak bez skutecznego obsługiwania leadów to za mało. Podpowiadamy więc z jakich narzędzi warto korzystać, aby zautomatyzować ten proces i jakimi zasadami się kierować, aby dbać o satysfakcję klienta i rekomendacje.

Najważniejszy wniosek: Skuteczność obsługi leadów to kwestia decyzji. Że jest to dla nas ważne. Że jest to inwestycją w nasz wzrost.

 

W tym miejscu dziękuję Ci za wspólną przygodę. Wiem, że niektóre tematy nie były najłatwiejsze do konsumpcji i dlatego dziękuję za dziesiątki maili, które wymieniłem z czytelnikami doprecyzowując pewne kwestie.

Podsumowując cały cykl mam dwa wnioski. Po pierwsze, prawdziwy rozwój jest w domowym zaciszu. Wówczas, gdy zostajemy sami ze swoimi notatkami, studiujemy je, analizujemy i tworzymy rozwiązania. Sale szkoleniowe, webinary i facebookowe live to świetny show, który daje chwilową energię i pozwala przedstawić się inny w lepszym świetle, codzienność jednak to ciężka praca. Sam na sam z masą notatek i pomysłów. Po drugie, jeśli jesteś na poziomie mistrzowskim o tym czy pójdziesz wyżej decydują szczegóły. Niewielka zmiana w dotyczasowym sposobie działania może przekładać się na wielkie rezultaty.

Jeszcze raz dziękuję też wszystkim czytelnikom, którzy towarzyszyli nam w tej podróży.

I na koniec dziękuję serwisowi Nieruchomosci-online.pl za zaufanie i propozycję współpracy. Świetne doświadczenie i masa praktycznej wiedzy. Oby więcej takich projektów!

 

11

Artykuł jest częścią cyklu #ProfesjonalnyAgent realizowanego wspólnie z serwisem Nieruchomosci-online.

Zaprenumeruj ten blog przez e-mail

Wprowadź swój adres email aby zaprenumerować ten blog i otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach przez email.