Poznając drugą osobę w ciągu pierwszych 5 sekund dokonujesz jej oceny. Z nieruchomością jest podobnie. A nawet już z samym jej opisem. Poznaj 15 wskazówek na angażujące opisy nieruchomości, które przygotowałem wraz z Dominiką Studniak z Nieruchomosci-online.pl i sprzedawaj szybciej.

Jak tworzyć angażujące opisy nieruchomości?

Natłok informacji jaki dociera do poszukującego nieruchomości pozwala mu operować jedynie skrótami. Jedno mieszkanie będzie kojarzył z nowocześnie zaaranżowanym salonem, drugie z widokiem na las. Trzeciego nie „zanotuje” ponieważ nie przedstawiło żadnej charakterystycznej cechy.  Dlatego tak ważne jest rozpoczynanie sprzedaży nieruchomości już na poziomie opisu. Oto kilka sposobów na angażujące opisy nieruchomości.

 

1. Znajdź wyróżnik oferty

Jak sobie z tym poradzić? Przeanalizuj cechy nieruchomości by ustalić, która z nich mogą dać klientowi motywację do dokonania transakcji. Następnie zbuduj z niej komunikat otwierający ofertę.” – Dominika Studniak.

Jeśli sprzedawane mieszkanie ma niestandardowy układ, dwa – trzy poziomy podkreśl właśnie to podczas promocji. Z niespotykanych możliwości aranżacyjnych i cudownego klimatu uczyń przewagę konkurencyjną. Inne informacje powinny stanowić tylko tło tej pierwszej. Niech klient zapamięta jedną rzecz, wokół której budować będzie wizerunek oferty. A więc od szczegółu do ogółu. Nigdy odwrotnie bo sprawisz, że nasza oferta trafi do mentalnego kosza.

 

2. Postaw na konkret i kompletność

Opis powinien być atrakcyjny i przyciągający, ale nie przekombinowany. Bardzo konkretnie wskazuj na najważniejsze elementy nieruchomości. Rzeczy szczególnie ważne wspomnij 2-3 krotnie. Co ważne. Wypełniaj też wszystkie pola oferty. Dzięki temu Twoje ogłoszenie będzie się częściej pojawiać na listach ogłoszeń.

Przykładowo: Jeżeli Kasia szuka mieszkania w Gdańsku, 3 pokojowego, z oddzielną kuchnią, z windą, w cenie do 350 000 zł, to wyświetlą jej się tylko te ogłoszenia, które mają podane wszystkie te cechy.

Jeżeli masz identyczną nieruchomość, ale nie podałeś, że budynek posiada windę, Kasia wyszukując nieruchomości w portalach nie znajdzie Twojego ogłoszenia.” – Dominika Studniak.

 

3. Używaj przystępnego języka

Kwieciste opisy, z których bije koloryt epitetów zostaw znawcom poetom. Ogłoszenie musi trafić do przeciętnego użytkownika. Zdecydowanie unikaj wyrażeń, których czytelnik na pewno będzie musiał szukać w słowniku. Używaj prostego języka, tak jakbyś mówił do klienta podczas prezentacji nieruchomości.

 

4. Buduj krótkie zdania

Unikaj zawiłej składni i zdań wielokrotnie złożonych. Krótkie, proste komunikaty łatwiej przyswoić. Dzięki temu klient nie zgubi wątku. Łatwiej też posegreguje informacje i wyłapie to co najważniejsze” – Dominika Studniak.

 

5. Zaplanuj hierarchę informacji

Wyobraź sobie, że opis nieruchomości jest jak smaczne danie. Ważny jest każdy element skonsumowany we właściwej kolejności. Zastanów się w jaki sposób klientowi najwygodniej będzie zrozumieć ofertę. Czego powinien dowiedzieć się na początku? A czego w dalszej kolejności?

Najlepiej zaczynaj od ogółu do szczegółu. Zacznij od lokalizacji i ogólnych cech nieruchomości. Następnie wspomnij o otoczeniu i płynnie przejdź do szczegółów opisu oferty. Na końcu podsumuj wszystko i podkreśl najważniejsze elementy.” – Dominika Studiak.

 

6. Dopracuj wizualną stronę tekstu

Kupujący najpierw skanuje wzrokiem tekst a następnie próbuje odnaleźć „punkty zaczepienia”. Elementy, które najłatwiej mu zobaczyć i zrozumieć. Możesz ułatwić mu to zadanie dbając o czytelny układ treści. Dlatego ułóż tekst w logiczną całość i odpowiednio sformatuj:

  • Zacznij od zachęcającego wstępu (1-2 zdania, ok 65 znaków) prezentującego najważniejszy element oferty,
  • Stosuj strukturę akapitową (3-4 akapity, w każdym powinno być nie więcej niż 4-6 wierszy),
  • Twórz śródtytuły oddzielające wątki informacji,
  • Jeśli to możliwe stosuj wyróżniki tekstu (pogrubienia, kursywę, podkreślenie),
  • Wykorzystuj wypunktowania i wyliczenie,
  • Kończ tekst mocnym akcentem nawołującym do akcji – Dominika Studniak.

 

7. Buduj odpowiednią relację

Nie pisz oficjalnie. „Szanowni Państwo”, „chciałbym Państwu zaprezentować” itp. zwroty niepotrzebnie budują dystans. Najlepiej pisz bezpośrednio zwracając się do klienta na Ty. Jeśli to możliwe spróbuj jeszcze mocniej personalizować tekst wykorzystując formę męską bądź żeńską np. „będziesz się tu czuła wspaniale”. To odważne, ale skuteczne!

 

8. Dbaj o rzetelność i styl

Zamieszczaj tylko te informacje, których jesteś pewien. Rzetelność szczególnie dotyczy lokalizacji oraz podstawowych cech jak liczba pokoi czy powierzchnia. Dla klientów każda informacja, której nie możesz potwierdzić podczas prezentacji (różnica w powierzchni, inna wielkość czynszu, zobowiązania) sprawia, że spada motywacja do kupienia. Takim sposobem przegrywasz na starcie.

 

9. Bądź specyficzny

Niestandardowe ujęcie tematu, niecodzienny język, osobliwe podkreślanie zwykłych rzeczy. Wszystko to sprawia, że kupujący nie ma ochoty wracać do bylejakości wcześniejszych ofert. Mózg łatwiej wyłapuje elementy nie wpisujące się w schemat. Wykorzystaj to.

 

10. Odwołaj się do stylu życia i emocji

Kupujemy sercem a nie głową. Klienci kupują wyobrażenie przestrzeni. Wizję życia. Przekonaj klienta, że dzięki kupnie właśnie tej nieruchomości zrealizuje własne marzenia. O życiu w pełnym pozytywnych wrażeń centrum miasta czy sielskiej otoczce na obrzeżach” – Dominika Studniak.

 

11. Używaj przymiotników

Dokładnie opisuj nieruchomość wykorzystując przymiotniki, takie jak: przytulny, jasny, przestronny, nowoczesny. Zadaniem opisu jest uzupełnienie tego, co widać na fotografiach, oraz pobudzenie wyobraźni potencjalnego nabywcy. Przymiotniki doskonale spełniają tę rolę. Dodatkowo podwyższają wartość nieruchomości. Przyznasz, że kuchnia z hiszpańskim gresem jest więcej warta niż po prostu z gresem?

 

12. Pisz językiem korzyści

Wybierz z oferty 2-3 najważniejsze cechy. Następnie zrób z nich zalety a kolejno korzyści. Jak? Nie pisz, że mieszkanie ma nowe okna (cecha). Napisz, że dzięki nim nie będziesz musiał inwestować w remont (zaleta) a mieszkanie zyskało na nowoczesnym designie. Samo zamieszczenie informacji o dużym balkonie czy niskim piętrze nie jest jeszcze tak pobudzające wyobraźnię, jak napisanie „co to daje”. Duży balkon może zapewnić idealną przestrzeń wyciszenia na powietrzu po całodniowej gonitwie. Niskie piętro z kolei, to po prostu oszczędność czasu i stawów! Jeżyk korzyści przemawia do wyobraźni i pozwala łatwiej zapamiętać przekaz.

 

13. Dodaj coś więcej

Jeśli to możliwe zamieść w opisie dodatkową korzyść, jaka możesz zaoferować klientowi. Coś co pomoże mu w trudnym procesie zakupu. Zaoferuj pomoc w  uzyskaniu kredytu, sprawdzeniu zdolności, załatwieniu dokumentacji, przeprowadzce. Dzięki temu podkreślisz swoje kompetencje, a klientowi dasz powód do skontaktowania się właśnie z Tobą!

 

14. Wykorzystaj potencjał zdjęć

Pamiętaj, że opis oferty to także zdjęcia. One również mogą służyć za prezentację treści. Wystarczy, że w opisie poświęcisz dodatkowe miejsce na opisanie poszczególnych pomieszczeń, które są reprezentowane przez fotografie. Możesz dzięki temu wyraźniej wskazać na najważniejsze rzeczy.

 

15. Zakończ mocnym akcentem

Zawsze kończ opis dwoma elementami. Po pierwsze, wskaż najważniejsze rzeczy w ofercie – np. w formie wypunktowania. Po drugie, zachęć do akcji. Skontaktowania się telefonicznego, wysyłania zapytania, umówienia się na dni otwarte.

 

Artykuł powstał wraz z Dominiką Studniak – Redaktor, copywriter. Pierwsze szlify zdobywała w tradycyjnej prasie drukowanej, później przeniosła się do sieci. Realizuje projekty związane z administrowaniem portalami internetowymi i ich optymalizacją, copywritingiem i content marketingiem. Od 2010 r. związana z firmą NNV, która zarządza serwisami internetowymi Firmy.net i Nieruchomosci-online.pl. Od 2016 r. redaktor naczelna e-magazynu „FIRMER” i redaktor prowadząca magazynu „ESTATE”.

 

 

11

Artykuł jest częścią cyklu #ProfesjonalnyAgent realizowanego wspólnie z serwisem Nieruchomosci-online. Wszystkie artykuły:

Zaprenumeruj ten blog przez e-mail

Wprowadź swój adres email aby zaprenumerować ten blog i otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach przez email.