„Dziś liczy się to, czy jesteś wiarygodny i wyrazisty, czy potrafisz rozwijać swoją markę oraz czy masz sprawny marketing i sprzedaż”. Mam dla Ciebie doskonały sposób na rozwój. Poznaj 1 rzecz, 3 firmy, 6 nawyków.

To słowa pochodzące ze „Sztuki rynkologii” Jacka Kotarbińskiego. Lubię ten cytat, ponieważ w gruncie rzeczy jest tak samo prosty co skomplikowany. Bo cóż oryginalnego jest w stwierdzeniu, że aby osiągać sukces trzeba być autentycznym, umieć budować markę i mieć sprawny marketing? Z drugiej strony jednak, jak łatwo przychodzi nam zapominać, że to co naprawdę się liczy nie jest tym, czym wydaje się być na pierwszy rzut oka.

Analizując strategie budowania marek osobistych, czy brandingu w ogóle, doszedłem do wniosku, że można pokusić się o próbę zamknięcia idei sukcesu w pewien system.  Nazwałem go 1-3-6, a brzmi on tak….

 

1 rzecz, która Cię wyróżnia

Każdy z nas jest niepowtarzalny, ponieważ tkwi w nim to coś, właściwe tylko dla niego. Często trudno to nazwać, ale bez wątpienia taka wyjątkowość tli się w naszych sercach. A co gdyby tak odkryć ją i na jej fundamencie budować wizję świata?

Dotyczy to nie tylko personal brandingu, ale również budowania marki firmy. Im precyzyjniej wyrażana cecha, tym lepiej odczytywany wizerunek i rozumiana komunikacja. Nie jest to łatwe w obliczu wszechogarniającej pokusy próbowania wszystkiego, ale zdecydowanie warto walczyć. Czyż nie dałbyś wiele, aby za x lat mieć takie pozycjonowanie jak Volvo, czy LEGO?

Jeśli więc pracujesz nad rozwojem swojej marki i zależy Ci na jej sukcesie, skoncentruj się na jednej rzeczy lub cesze, która wyróżnia ją spośród innych. Elemencie jej kultury, który sprawia, że przyciąga do siebie określony typ osób. Na tym wyróżniku buduj swoje środowisko.

 

3 firmy, które Cię inspirują

Najłatwiejszą drogą uczenia się jest powtarzanie. Nie naśladownictwo, ale powtarzanie tego co skuteczne, sprawdzone i sprawne, na przykładzie firm, które inspirują. Osobiście, od dłuższego już czasu stymulują mnie takie marki jak:

ING – za tak bardzo naturalną, a jednak wyjątkową komunikację, która magnetyzuje,
Walt Disney – za magię budowania niezapomnianych doświadczeń,
Nike – za konsekwencję w łamaniu tak prostych schematów, jak nuda czy brak aktywności.

Moja skromna rada:  wybieraj marki, których sukces chciałbyś powtórzyć. Obserwuj jak realizują swoją misję, jak budują biznes. Weź z nich to, co najlepsze i buduj dwa razy lepiej niż one.

 

6 nawyków, które musisz wyeliminować lub wykształcić

Jesteśmy sumą naszych nawyków. Te z kolei są efektem naszych zachowań pochodzących z myśli i emocji. Część nawyków, takich jak picie 2-3 litrów wody dziennie, mycie zębów, czy planowanie projektów, zapewnia nam zdrowie i osiąganie celów. Jest jednak spora grupa, która sprawia że jesteśmy nieefektywni albo wręcz nieszczęśliwi.

Zastanów się jakie nawyki warto wyeliminować a dzięki temu staniesz się lepszym człowiekiem. Tak po prostu. Mogą być to zarówno przyziemne, jak wstawanie o stałej porze, czy rezygnacja z białego pieczywa, ale także biznesowe, jak lepsza organizacja pracy.

Sześć nawyków, nad którymi pracuję, to:

  1. regularność posiłków,
  2. skrupulatne planowanie zadań,
  3. opanowywanie złych emocji,
  4. koncentracja na zadaniach i celach, a nie samym działaniu,
  5. aktywna obecność w życiu innych,
  6. weryfikowanie komunikatów przed wysłaniem.

 

Nad jakimi złymi nawykami Ty obecnie pracujesz? 

Napisałem ten tekst, ponieważ uważam, że kompilacja takich – wydaje się – prostych elementów tworzy system, który napędzany pozytywną energią może wprawić w ruch wszystko. Dosłownie wszystko. Udanej drogi!

 

Zaprenumeruj ten blog przez e-mail

Wprowadź swój adres email aby zaprenumerować ten blog i otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach przez email.